شناسهٔ خبر: 43572882 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

محمد انصاری؛ وفاداری در عصر حاکمیت پول

محمد انصاری هیچ گاه شوآف نکرد و فضای مجازی را بستری برای فشار به باشگاه مبدل نساخت و با هیاهو دنبال باج خواهی از باشگاه و افزایش رقم قرارداد نبود.

صاحب‌خبر - گروه ورزشی جهان نيوز، احمد شیرانی تک آبی: برای فوتبال ایران؛ دهه شصت اوج تاریخ باشگاه پرسپولیس به شمار می رود. تیمی پر ستاره، هجومی و البته با غیرت که با هدایت علی پروین در فوتبال ایران آقایی می کرد. تیم جذابی که مشهور است در 20 دقیقه اول کار حریف را تمام می کرد. اما امروز بعد از رنسانس برانکو ایوانکویچ ، دهه نود با چهار قهرمانی متوالی در لیگ برتر، سه قهرمانی سوپر جام، یک قهرمانی حذفی و دو حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا به عنوان نقطه عطف تاریخ باشگاه محسوب می شود. این افتخارات در کشاکش جدایی ستاره ها، پنجره های بسته و بحران های مالی بدست آمد. بازیکنان به عنوان ابزار کارآمد کادر فنی، سهم بزرگی در این موفقیتها دارند. و در این بین، تعداد بازیکنان معدودی در تمام این دستاوردها سهیم بوده اند.

یکی از این بازیکنان، محمد انصاری است. فوتبالیستی که تمام هوادران فوتبال حتی استقلالی ها، او را با پسوند "با اخلاق" می شناسند. در زمانی که بد اخلاقی، یکی از جلوه های منفی فوتبال ایران به شمار می رود، تبدیل شدن یک بازیکن به برند اخلاق، کار کوچکی نیست. قطعا هیچ پرخاش، توهین و  بی ادبی  از محمد انصاری در حافظه فوتبال دوستان نقش نبسته است.

در بعد فنی با عملکرد کم اشتباه در دو پست دفاع میانی و دفاع چپ، توانست به تیم ملی نیز دعوت شود و در روزهای نیمکت خالی پرسپولیس، کمبودها را جبران کند. دو بار پارگی رباط انصاری گواه فشار مضاعف وارد شده به وی، در این 4 سال است. او هیچ گاه وارد کری خوانی های غیر متعارف نشد، لب به اعتراض نگشود، شرایط باشگاه را درک کرد،  مطالبه غیر منطقی نداشت و شخصیت وی نشان دهنده یک فوتبالیست مسئولیت پذیر و حرفه ای بود.
 

در شرایطی که برخی بازیکنان آموخته اند که بخوبی با برگ "پیشنهاد خارجی" بازی کنند و  بازارگرمی داخلی راه بیندازند، محمد انصاری بواسطه نیاز پرسپولیس، پیشنهاد رسمی 1/5 میلیون دلاری چینی ها را رد کرد و محبوب هواداران شد. اما امروز بواسطه مصدومیت و دوری چند ماهه  از میادین، در لیست خروج یحیی گل محمدی قرار گرفته است. شکی نیست مسئولیت تام مسائل فنی بر عهده سرمربی تیم است و هر گونه ورود و خروج بازیکنان حسب نیاز تیم، تفکرات تاکتیکی سرمربی و شرایط بازیکنان و باشگاه تعیین می گردد. اما انتظار برخورد محترمانه با بازیکنانی چون محمد انصاری؛ آنگونه که باشگاه های حرفه ای جهان با بازیکنان مصدومشان برخورد می کنند، انتظار بی جایی نیست.

محمد انصاری هیچ گاه شوآف نکرد و فضای مجازی را بستری برای فشار به باشگاه مبدل نساخت و با هیاهو دنبال باج خواهی از باشگاه و افزایش رقم قرارداد نبود. شاید حکمت برخورد با محمد انصاری را در همزمانی جدایی محمد نادری و شجاع خلیل زاده از پرسپولیس باید یافت آنجا که ثابت شد محمد انصاری نماد وفاداری در عصر حاکمیت پول است. جایی که عواطف هواداران و نام پرسپولیس بیش از پول ارزش دارد. جهان نيوز

نظر شما