شناسهٔ خبر: 43572721 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

اقدامات شهرداری کرج در مناطق کم برخوردار شهر

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج اقدامات شهرداری در مناطق کم برخوردار شهر را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ «عسگر نصیری» ضمن تشریح اقدامات انجام شده در شهر کرج به ویژه در مناطق کم برخوردار، اظهار کرد: محرومیت‌زدایی از مناطق کم برخوردار یکی از اهداف مهم مدیریت شهری است و شهرداری کرج اهتمام ویژه‌ای در این خصوص دارد.

وی با تاکید بر رفع محرومیت و ایجاد عدالت در مناطق مختلف شهر، گفت: معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج پروژه‌هایی را با هدف محرومیت‌زدایی اجرا کرده است.

احداث رینگ ۳۰ متری دور تپه «مرادآب»

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج گفت: مدیریت شهری کرج در مناطق محروم اقدامات ارزشمندی انجام داده و پروژه های مختلفی نیز در دست اقدام دارد که می توان برای مثال به انجام عملیات عمرانی رینگ ۳۰ متری تپه مرادآپ اشاره کرد.

نصیری با تاکید بر اینکه رینگ ۳۰ متری به عنوان یک راه دسترسی در واقع برقراری ارتباط میان نقاط بالادست و پایین دست تپه را انجام می دهد، گفت: حرکت گردشی با شیب ملایم در این رینگ موجب می‌شود که کاربری های فضاهای سبز، گردشگری و یا تفریحی ایجاد شده در نقاط بالادست به نقاط پایین متصل شود.

وی با اشاره به اهمیت این پروژه، گفت: با وجود کاربری های فضای سبز، گردشگری و تفریحی واقع در این رینگ، پیاده راه برای استفاده شهروندان نیز اجرا می شود.

اجرای پروژه بلوار شهید ناصر بخت در محدوده حصارک بالا

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج در بخش دیگری به اهمیت اجرای پروژه ادامه بلوار شهید ناصربخت اشاره کرد که یک مسیر مهم ترافیکی است و گفت: اجرای این پروژه سهم قابل توجه ای در مدیریت ترافیک دارد.

نصیری با بیان اینکه این پروژه در منطقه ای اجرا شد که خودروهای عبوری مجبور به تردد از محلات بودند و مشکلاتی برای شهروندان به وجود می آمد، گفت: از دیگر پروژه ها تکمیل لوله گذاری نهر «سیاه جوی» است که به منظور سیراب ساختن چاه های زیرزمینی و هدایت روان آب‌ها و مدیریت آب حاصل از بارندگی‌ها همچنین لوله گذاری برای جمع آوری آب‌های سطحی در منطقه اخترآباد و شعبان آباد در منطقه ۴ اجرایی شده است.

وی از انجام عملیات پیاده روسازی در معابر و کوچه های واقع در دو محور خیابان شهید بهشتی و خیابان ولیعصر آق تپه خبر داد و افزود: اولویت پیاده روسازی در سال جدید توجه به حقوق معلولان و افراد سالمند و کم توان برای تردد ایمن و بدون مانع در پیاده روها است و در این زمینه ضوابط مشخصی نیز تدوین گردیده که باید در مراحل اجرایی مد نظر مجریان و ناظرین قرار بگیرد.

پروژه زیرگذر ولیعصر (عج) از مطالبات جدی ساکنان جنوب کرج

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج در توضیح مشخصات فنی این پروژه گفت: این پروژه به ارزش ۴۰ میلیارد تومان به طول هزار و ۸۰۰ متر مربع تاثیر فراوانی بر رفع گره ترافیکی مهرشهر به ویژه بلوار ولعیصر (عج) و بلوار ارم دارد و محله های اخترآباد، آق تپه و حسین آباد را به اتوبان کرج - قزوین متصل می‌کند.

نصیری افزود: عملیات احداث این پروژه در دوره چهارم شورای اسلامی شهر کرج آغاز شده بود و چندین سال به خاطر تملک و معارضین رها شده بود که عزم مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر باعث تکمیل و به بهره برداری رسیدن این پروژه شد که با بهره برداری از آن دسترسی  به آزاد راه تهران - کرج و کرج - قزوین میسر و تسهیل می شود.

ششمین پل از مجموعه پل های چند سطحی حصارک آماده بهره برداری است

وی با اشاره به اینکه پنج پل از شش پل مجموعه تقاطع های شهدای حصارک به بهره‌برداری رسیده است، گفت: با تلاش شبانه روزی این معاونت ششمین پل از مجموعه پل های حصارک که مسیر دسترسی به جاده قزلحصار است، آماده بهره برداری است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح حصارک تسهیل گر ارتباط کرج با کمالشهر است و باعث روان سازی ترافیک ورودی و خروجی ترددهای تهران خواهد شد، گفت: سازمان عمران با تکمیل این پروژه برای بهره مندی مردم از این امکان تلاش می کند، این پل در مجموعه شامل شش دستگاه پل است که عملیات احداث آن به پایان رسیده است

احداث سالن‌های ورزشی در مناطق محروم کرج

نصیری با اشاره به اینکه در حال حاظر سه سالن ورزشی در مناطق ۳ و ۵ و ۱۰ کرج احداث شده است،  افزود: در راستای ساخت و سازهای ورزشی و برای رفع کمبود سرانه ورزشی اقدامات مطلوبی انجام شده است.

وی همچنین به بهسازی معابر مناطق محروم اشاره کرد و گفت: بهسازی معابر اسلام آباد در منطقه یک، معابر محله مصباح در منطقه دو و بهسازی محله های دولت آباد در منطقه ۹ همچنین خیابان مالک اشتر در منطقه ۵ و خط چهار حصار و کلاک پایین همچنین خیابان های فرعی اختر آباد در منطقه چهار کرج از اقداماتی است توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج اجرایی شده است.

48

برچسب‌ها:

نظر شما