شناسهٔ خبر: 43572633 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

تعجّب اساتید فرانسه از رابطه گرم دولت ایران با دولت فرانسه

حسن رحیم‌پور با ذکر خاطره‌ای از دیدار خود با اساتید دانشگاه سوربن فرانسه، نوشت: آن‌ها تعجب می‌کردند که شارلی ابدو با حمایت دولت فرانسه به پیامبرتان فحش می‌دهد و دولتمردان ایران در ملاقات با آنان از خنده ریسه می‌روند!

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: حسن رحیم‌پور کارشناس مسائل دینی و عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در یادداشتی خاطره‌ خود از اساتید دانشگاه سوربن فرانسه درباره توهین به پیامبر اکرم (ص) و وضعیت دموکراسی در فرانسه را مطرح کرده است.

متن کامل یادداشت حسن رحیم‌پور از این قرار است:

١) سال گذشته چند استاد دانشگاه سوربن میهمان بنده بودند. از تولد یک نسل روشنفکر فرانسوی سخن گفتند که کتمان و سرکوب می‌شود؛ گلیست، کاتولیک، ضدآمریکایی، آنتی صهیونیزم، طرفدار انقلاب ایران و گرایش به شرق، منتقد وجه ماسونی اخلاق گریز و دین ستیز انقلاب فرانسه که هایجک شد.

٢) به نقش ولتر، کندورسه، میرابو، دانتون و... در انقلاب فرانسه و نقش فرانکلین و پل جونز و...در تدوین قانون اساسی آمریکا توجه می‌دادند که همه فراماسون بودند. و کارکرد لژ فرانسه و انگلیس در انحراف انقلاب مشروطه و تشکیل رژیم پهلوی.

٣) گفتند در اتاق پشتی دمکراسی، لایه اول و دوم حکومت فرانسه در قبضه ماسون‌ها و صهیونیست‌هاست و اسلام ستیزی کنونی، ریشه‌های صلیبی و قرون وسطایی دارد. ماکرون تنها یکی از میوه‌های آن است. سرکوب و سانسور تظاهرات ملیونی پاریس علیه همجنس‌بازان تا جلیقه زردها، برای پیشگیری از انقلاب دوم فرانسه است.

۴) پرسیدند چرا جمهوری اسلامی، دشمنان خود را نمی‌شناسد؟ آیا نمی‌دانید شبکه ایرانی ماسون‌ها هنوز فعال است؟ تعجب می‌کردند که شارلی ابدو با حمایت دولت فرانسه به پیامبرتان فحش می‌دهد و دولتمردان ایران در ملاقات با آنان از خنده ریسه می‌روند!

۵) براستی چرا در اروپا، منطق به طِقطِق افتاد؟ آزادی بیان اعتراض به صهیونیزم، بد و آزادی فحاشی به اسلام، خوب است. عمل داعشی ضد شرق، خوب و ضد غرب، بد است. گویا مدرنیته، سخت افزار دارد و نرم افزار ،کم آورده. پس غرب باوران حکومت ایران، دیر رسیده‌اند، سهمشان، ازدواج با یک جسد!

نظر شما