شناسهٔ خبر: 43572136 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندارخوزستان: خواستار افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی در خوزستان هستیم

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان گفت: نامه‌ای به وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، و معاون آموزشی وی به منظور افزایش پذیرش داوطلبان در رشته پزشکی خوزستان ارسال خواهم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای استانداری در اهواز بیان کرد: مقصر پایین بودن آمار قبولی دانش‌آموزان خوزستان در رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های استان، تنها آموزش و پرورش و یا سیستم آموزشی نیست؛

در مواردی تامین نبودن زیرساخت‌ها و ظرفیت استان برای جذب دانش‌آموزان در رشته‌های پزشکی و مطرح نیز موثر است.

وی با بیان اینکه متاسفانه دانشگاه‌های آزاد خوزستان در بخش پذیرش دانشجو در رشته پزشکی و توسعه رشته‌های پزشکی عملکرد خوبی نداشته اند، گفت: لازم است که دانشگاه‌های استان ظرفیت کافی را برای جذب دانش‌آموزان خوزستان در رشته‌های پزشکی فراهم سازند.

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به بحث اضافه وزن دانش آموزان که سلامت آنها را تهدید می‌کند افزود:این موضوع تبدیل به یک معضل شده و می‌توان از ظرفیت شبکه آموزشی شاد در این زمینه استفاده، و خانواده و دانش‌آموزان را با خطرات اضافه وزن آشنا ، و راهکارهای حفظ تعادل وزن و سلامت جسم را به آنها آموزش داد.

اجرای طرح ملی کنترل وزن و پیشگیری از اضافه وزن دانش‌آموزان

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز گفت: طرح ملی کنترل وزن و پیشگیری از اضافه وزن دانش آموزان که یک پروژه ملی است و مطالعات آن انجام گرفته در خوزستان اجرا خواهد شد؛ این پروژه بر اساس سند تحول بنیادین با رویکرد "پرورش دانش آموزان سالم، دانا و با نشاط " اجرا می‌شود.

محمود معزی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح کاهش سه درصدی وزن دانش‌آموزان چاق و کاهش هزینه درمان بیماری‌هایی است که به دلیل اضافه وزن ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۶ درصد جامعه کم تحرک هستند افزود:در نظر داریم تا با ایجاد انگیزه در خانواده دانش آموزان آنها را در تغییر رفتاری فرزندان خود که از اضافه وزن رنج می‌برند یاری کنیم.

معزی گفت: متاسفانه تبلیغ غذاهای ناسالم و انگیزه نداشتن برخی دانش‌آموزان در رسیدن به وزن متعادل، از جمله مواردی است که باعث شیوع چاقی در بین دانش‌آموزان شده است.

در نشست امروز شورای آموزش و پرورش خوزستان از پوستر طرح ملی کنترل وزن رونمایی شد.

مصرف ۸۱ درصدی مردم خوزستان از غذاهای فست فودی

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: در آخرین آمار و بررسی که انجام دادیم متاسفانه میزان مصرف فست فود در خوزستان  ۸۱ درصد است که یکی از عوامل مهم اضافه وزن است.

ناصر ضیغمی افزود: همچنین در آخرین بررسی انجام گرفته میزان مصرف لبنیات در خوزستان ۷۷درصد، و مصرف ماهی در خوزستان بسیار پایین است این در حالی است که مصرف نمک در خوزستان ۸۵ درصد است.

وی گفت: بر اساس برنامه‌ای که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ کرده بود مقرر شده بود که تا سال ۱۴۰۴ چاقی در کشور مهار شود که متاسفانه این امر محقق نشد.

نظر شما