شناسهٔ خبر: 43572087 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی:

یزد با 684 بیمار بستری در رتبه اول در زمینه ابتلا به کرونا قرار داد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی با اشاره به کاهش ۱۰ ساله میانگین گروه سنی مبتلایان به کرونا در استان یزد، گفت: در حال حاضر ۶۸۴ بیمار مشکوک کرونایی در بیمارستان‌های این استان بستری هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، "ابراهیم سلمانی" سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در نشست خبری امروز دوشنبه 5 آبان ستاد استانی پیشگیری از شیوع  کرونا، با اعلام ابتلای۱۲ هزار و ۸۸۴ نفر به بیماری کووید19 از شروع همه گیری تا دیروز، گفت: از این تعداد ۴۹۰۰ نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری شدند.

سلمانی با بیان اینکه تا صبح امروز ۶۸۴ بیمار مشکوک به کرونا در استان یزد شناسایی شدند، افزود: از این تعداد ۱۴۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و ۶۱ نفر در بخش اورژانس بستری هستند.

وی با تاکید بر اینکه رتبه نخست ابتلا به کرونا به نسبت جمعیت در طی روزهای اخیرمتعلق به استان یزد است، تأکید کرد: کاهش روند شیوع کویید ۱۹ فقط در گرو رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، گفت: در چهار روز اخیر نیز ۱۸۱ بیمار کرونایی در سطح استان شناسایی شدند که از این تعداد ۵۰ بیمار مربوط به شهرستان میبد، ۲۵ نفر مهریز، ۲۴ نفر ابرکوه و ۱۴ نفر مربوط به شهرستان خاتم هستند.

سلمانی با بیان این‌که به نسبت جمعیت وضعیت تمام شهرستان‌های استان یزد قرمز و بحرانی است، تصریح کرد: متأسفانه هنوز میزان استفاده از ماسک در شهرستان‌های استان از میانگین استانی و کشوری پایین‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط بحرانی شیوع کرونا پیش بینی می‌شود تا دو هفته آینده روند شیوع ویروس کرونا در استان یزد صعودی است.

سخنگوی علوم پزشکی یزد کاهش میانگین سنی مبتلایان استان از ۶۳ به ۵۱ سال را از جمله دغدغه های شیوع کویید ۱۹ در یزد دانست و بیان کرد: طبق برآوردهای انجام شده متأسفانه هنوز میزان استفاده از ماسک به حد مطلوب نرسیده و فقط ۶۰ درصد افراد جامعه ماسک می‌زنند.

دکتر سلمانی با بیان این‌که استان یزد از لحاظ تعداد تخت بستری و بخش مراقبت‌های ویژه اول کشور است، تصریح کرد: بیماران قلبی و عروقی، فشارخونی و دیابتی بیشترینن آمار مبتلایان به کرونا در این استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت اقدامات انجام شده برای مقابله با شیوع کرونادر استان یزد، گفت: در ماه مهر ۱۵ هزار و ۱۵۲ مورد بازرسی در سطح استان یزد انجام شده که منجر به ۱۹۸ مورد پلمپ و دو هزار مورد اخطار کتبی شده است.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما