شناسهٔ خبر: 43572011 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده سپاه کردستان: شهدا الگوی ملموس زندگی شرافتمندانه هستند

سنندج - ایرنا - فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه جایگاه شهید نزد خداوند ارزشمند است، گفت: شهدا الگوی قابل لمس و درک برای ادامه زندگی شرافتمندانه و مهمترین افتخار ملت ایران هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار سید صادق حسینی روز دوشنبه در مراسم یادواره شهدای قادرخانزاده و ۸۴۰ شهید بانه با اشاره به ۴۰ سال مقاومت و وفاداری مردم کردستان نسبت با انقلاب اسلامی اظهار داشت: خانواده قادر خانزاده به واسطه رشادت‌ها و فداکاری‌های که برای حفظ انقلاب کردند در کشور شناخته شده هستند.

وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به خانواده شهدای قادرخانزاده افزود: این خانواده  ۶ شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده و رهبری سه بار از این خانواده بزرگوار یاد کردند و هر بار از بزرگی و ایثار این خانواده یاد کرده به طورکه در یکی از بیانات خود درباره پدر این خانواده فرموند "این پدر بقدری استوار و محکم بود که من در مقابلش احساس کوچکی کردم".

سردار حسینی گفت: در بانه ۶۲ خانواده سه شهید و ۱۵ خانواده نیز بیش از سه تقدیم انقلاب کردند این ارقام در کنار حضور مردم فهیم و قهرمان این شهرستان نشانه‌ای از عمق وسیع اعتقاد الهی و معنوی مردم به انقلاب اسلامی و دفاع از ایران است.

وی ادامه داد: با توجه به جایگاه رفع شهدا در تراز جایگاه انبیا و علما قرار گرفته کسی که ارزشمندترین سرمایه هستی را برای دفاع از آرمانها و ملت تقدیم می کند در جایگاه انبیاء قرار می‌گیرد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اظهار داشت: قرآن، انقلاب اسلامی، احکام اسلامی، امام انقلاب، حجاب، برادری، عدالت، شهادت، جانبازان توسعه فرهنگ ارزشی انقلاب اسلامی و شهدا، تکریم خانواده شهدا، مبارزه با فساد و دفاع از خوبی ها جزو مهمترین ارزش‌های جامعه اسلام است.

وی ادامه داد: شهدا امروز در بین ما نیستند اما به شیوه عملی آنها نظاره گر اعمال ما هستند بنابراین شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی یکی از مهمترین ارزش‌های ما هستند چراکه هزینه زیادی برای حفظ انقلاب  کردند.

سردار حسینی گفت: پیشمرگان مسلمان که در ۲ جبهه با ضدانقلاب و دشمن بعثی مبارزه کردند جزو ارزش‌ها و افتخارهای تاریخ زرین ایران اسلامی هستند و حافظه تاریخی ملت ایران هیچگاه تلاش بی وقفه پیشمرگان کرد مسلمان را فراموش نمی‌کند بلکه به عنوان سند افتخار و مدال شجاعت در حافظه تاریخی ملت ایران محفوظ می ماند.

خون شهدا عزت آفرین و باعث اقتدار نظام است

فرماندار بانه نیز با اشاره به جایگاه شهدا در شهرستان گفت: مرزهای کردستان به واسطه خون شهدا حفظ شده و خون شهدا عزت آفرین و باعث اقتدار نظام است.

اسماعیل رستم پور اظهار داشت: همه ما مدیون خون پاک شهدا و صبر و ایستادگی خانواده‌های معظم شهدا هستیم و هرآنچه که امروز داریم از برکت خون شهدای انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه امینتی که با مقاومت شهدا بدست آمده همچنان پایدار می‌ماند افزود: در شهر اختیارالدینی ها همت، مردانگی، پایداری و سرافزاری همیشه پایدار می‌ماند و بانه قدمگاه افتخارآفرینی های شهدا است.

در ادامه این مراسم از ۲ کتاب خاطرات شهید مطلب قادری و خاطرات شهدای قادر خانزاده رونمایی شد.

همچنین از تندیس ۶ شهید قادرخانزاده در میدان علامه برده ره شی با حضور سردار سید صادق حسینی و جمعی از مسوولان شهرستانی رونمایی شد.

سردار سید صادق حسینی و هیات همراه در ادامه گلزار شهیدای سلیمان بگ و شهدای گمنام سیرانبند بانه را عطرافشانی و گلباران کردند همچنین با خانواده پیشمرگ کرد بورهان قادرخانزاده نیز دیدار کردند و از دارا قادرخانزاده جانباز دفاع مقدس نیز تجلیل شد.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما