شناسهٔ خبر: 43571852 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

صرفه جویی در انرژی با استراتژی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

حفاظت از محیط زیست و صرفه جویی در مصارف انرژی یکی از اهداف و نقطه نظرهای راه و شهرسازی استان اصفهان است که در راستای دستیابی به این مهم و توسعه پایدار، به راهکاری نوین جامه عمل پوشانده است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ اصغر کشاورزراد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: مطابق با قوانین و مقررات یکی از وظایف دستگاههای اجرایی تلاش در جهت حفظ محیط زیست و کاهش مصرف انرژی در ساختمانها و محیط‌های اداری است لذا برای اجرای استانداردها و معیارهای دائمی صرفه‌جویی در انرژی، تعیین و کنترل دقیق مصرف انرژی در ساختمان، امری حیاتی است.

وی با بیان اینکه فن‌آوری مربوط به مبحث صرفه‌جویی بسیار پراهمیت است. گفت: در این راستا اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن بررسی مفاهیم پایداری و ضرورت توجه به مبحث انرژی در مقوله پایداری، به راهکارهای صرفه‌جویی و استفاده بهینه از انرژی با استفاده از فن‌آوری‌های روز جامه عمل پوشانده است. که دستیابی به این مهم با ارائه خدمات ارزنده کارکنان صدیق مجموعه توسعه مدیریت و منابع انسانی بالاخص مسئول تاسیسات با ارائه پیشنهادات مناسب، حوزه پیمان و رسیدگی و واحد بودجه این اداره کل امکان‌پذیر شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه هرماهه به صورت مستمر بخشی از اعتبارات جاری صرف پرداخت هزینه انرژی مصرفی می‌شود اذعان داشت: باتوجه به کاهش شدید اعتبارات جاری، صرفه‌جویی و کاهش میزان مصرف از الویت‌های این اداره بشمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد؛ با استفاده از ظریفت قوانین و ضوابط اجرایی بودجه سال ۱۳۹۸ مبنی بر مصرف یک درصد از اعتبارات مندرج در قانون جهت اجرای دستورالعمل مدیریت‌سبز، برنامه‌ریزی لازم جهت اجرای این دستورالعمل انجام شد بنحوی که علاوه بر اجرای مدیریت سبز و کاهش مصرف انرژی، مقولات دیگری همچون بالا بردن ضریب ایمنی و پدافند غیرعامل نیز مورد توجه و عمل قرار گرفت.

کشاورزراد، طرح تعویض پنجره‌های فرسوده و نصب پنجره‌های دو جداره در ساختمان این اداره کل را یکی از اقدامات انجام شده در راستای کاهش تلفات انرژی نام برد و گفت: این اقدام علاوه بر افزایش ایمنی ساختمان و کاهش آلودگی صوتی، منجر به کاهش ۲۰ الی ۴۰ درصدی در میزان مصرف انرژی (آب، برق، گاز) شد.

وی از دیگر اقدامات به نصب سایه‌بان بر روی کلیه کولرهای آبی و تعویض شیرآلات قدیمی ساختمان اشاره کرد وگفت: در شرایط کنونی با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت موازین بهداشتی، با نصب شیرآلات چشمی در ساختمان ها هر دو مبحث صرفه جویی و بهداشتی مورد توجه قرار گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی این اداره کل همچنین با بیان مهمترین فعالیت‌های صورت گرفته در بخش اداری این حوزه تشریح کرد: با توجه به الزامات و تکالیف قانونی در ورود اطلاعات کارمندان در سامانه کارمند ایران (پاکنا) تمامی اطلاعات مربوط به احکام کارگزینی کارکنان ضمن تطبیق با اطلاعات پایه نسبت به بروزرسانی آن اقدام شده است.

وی افزود در حوزه مالی نیز این اداره بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال اسناد خزانه طبق صورتجلسه حوزه معاونت ساخت و بیش از ۱۴ میلیارد ریال اسناد نقدی مربوط به پروژه های راهداری و ملی پرداخت کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما