شناسهٔ خبر: 43571822 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ملکان:

فرزندآوری از مسائل مهم جامعه اسلامی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ملکان با اشاره به اهمیت تداوم نسل و فرزندآوری در اسلام گفت: تجدید نسل و فرزندآوری از مسائل مهم جامعه اسلامی است که غفلت از آن موجب صدمات جبران ناپذیری بر جامعه می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام عربعلی جمالی در جمع کارکنان سپاه ملکان افزود: اگر وضع زادو ولد در جامعه بدین شکل یش برود متأسفانه در آینده با مشکل پیری جمعیت و کاهش نسل جوان روبرو خواهیم بود که این مشکل برای هر جامعه و حکومتی می تواند یک تهدید جدی باشد.

وی در ادامه به روایتی از امام صادق عليه السلام اشاره کرد که فرمودند؛ «پيامبر اكرم(ص) فرموده است، فرزند زياد داشته باشيد كه من فرداى قيامت به زيادى شما مباهات می‏ كنم».

حجت الاسلام جمالی در ادامه با اشاره به جایگاه والای خانواده در اسلام بیان کرد: از منظر قرآن خانواده از جايگاه محوري و كليدي برخوردار است و هسته‌ مركزي شكل‌گيري جامعه و خشت بناي اجتماع است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ملکان در ادامه به برخی از عواملی که در تحکیم بنیاد خانواده نقش دارند اشاره و اظهار کرد: داشتن ایمان، اظهار عشق و محبت، خوشرویی و خوش رفتاری، معنویت و وفاداری از جمله عواملی است که در تحکیم بنیان خانواده نقش اساسی دارند و ائمه (علیهم السلام) نیز همواره به آن ها تاکید داشته اند.

 

 

نظر شما