شناسهٔ خبر: 43571622 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کوتاه از تلویزیون:

«رعد و برق» به نیمه رسید

تهران-ایرنا- تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «رعد و برق» در مناطق مختلف از جمله منطقه صفر مرزی انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از سیما فیلم، داود هاشمی تهیه‌کننده این مجموعه از ادامه تصویربرداری سریال در گرگان خبر داد و تاکید کرد تا کنون ٦٠ درصد از تصویربرداری در مناطق مختلف از جمله مراوه تپه (نقطه صفر مرزی)، آق قلا و ... انجام شد؛ پس از آن گروه تولید جهت ادامه تصویربرداری به اهواز و لرستان خواهند رفت.
هاشمی در ادامه گفت: در این پروژه شاهد کمک و همکاری مدیران محترم وزارت نیرو در گرگان، جمعیت هلال احمر گرگان، شهرداری و شورای شهر گرگان، سازمان آتش نشانی گرگان و آق قلا، اداره گاز گرگان و اداره منابع طبیعی، سپاه پاسداران گرگان و ... بودیم و امیدواریم این همکاری‌ها ادامه داشته باشد.
در این مجموعه شهرام قائدی، محمد فیلی، مختارسائقی، سام کبودوند، مرتضی کاظمی، مهدی زمین‌پرداز، محمد مختاری، ابراهیم امیرخانی، مزدک رستمی، حسن اسدی، ویدا موسوی، سپیده موسوی، مهدیه فراهانی، نگار مسلط، زهرا سرایلو، امیر موسوی، ابراهیم یوسفی، پوریا منجزی، مجید درستی، امیر عباس قاسمی، پدرام شکوری، شهروز ایری، امیر رضا برزگر، اسماعیل حبیب‌لی، داود عصمتی، حسین قزل‌باش و محمود جعفری بازیگرانی هستند که تاکنون برای ایفای نقش‌ها انتخاب شدند.
عواملی که در این سریال همکاری دارند عبارتند از: کارگردان و نویسنده: بهروز افخمی، تهیه‌کننده: داود هاشمی، کارگردان ۲: امیر شیرمحمدی، مشاور پروژه: ابراهیم امیرخانی، مدیر تصویربرداری: حسنعلی اسدی، مدیر صدابرداری: مرتضی اصلانزاده، چهره‌پرداز: زهره سیه پوش، مدیر تولید: علیرضا هاشمیان، مدیر تدارکات: احمد امیرانی، دستیاران کارگردان: سیدمحمود جعفری، داود عصمتی، علیرضا اولادیان، مدیر برنامه‌ریزی: محمود جعفری، صحنه و لباس:  حسین قزل‌باش، منشی صحنه: داود عصمتی، عکاس و تصویربردار پشت صحنه: پوریا منجزی، طراح بدلکاری: علیرضا فتحی، دستیار تهیه‌کننده: الهام رضایی، مشاور فنی پروژه: رایان جعفری، جلوه‌های ویژه میدانی: حسین طلابیگی، امور مالی: میترا کرباسیان، زهره افشاری‌نیا، مدیر روابط عمومی: الهام رضایی.
سریال رعد و برق به سفارش شبکه پنج سیما تهیه و تولید می‌شود.

دست‌های یاری رسان به شبکه یک می‌رسد

مستند دست‌های یاری رسان با روایتی از تلاش زنان استان گلستان برای کارآفرینی از شبکه یک پخش می شود.
به گزارش روابط عمومی شبکه یک، این مستند که امشب ساعت ۵۹ : ۲۳ دقیقه پخش می شود به کارآفرینی بومی در بین بانوان استان گلستان در زمینه صنعت ریسندگی و بافندگی اختصاص دارد.
در این برنامه گزارشی از پرداخت ۹۵۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در استان گلستان ارائه می شود که از طریق آن برای ۱۷۸۱ نفر ایجاد اشتغال شده است.
این برنامه کاری از گروه تامین برنامه شبکه یک سیماست که تلاش دارد در مدت ۲۴دقیقه تاثیراین اشتغالزایی در رونق اقتصادی مناطق نیمه روستایی گلستان، را به تصویر بکشد.

فیلم داستانی دسته گلی برای تو
داستان فیلم دسته گلی برای تو که امشب ساعت ۳۲ : ۲۳ دقیقه پخش می شود برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس، سبک زندگی ایرانی اسلامی و تشویق به امر ازدواج و است که با اشاره به زندگی شهیدمدافع ملت مرتضی ابراهیمی ساخته شده است.
این فیلم به کارگردانی امیدرضا خیرخواه، تهیه کنندگی حسین نادری و هنرمندی علی مسلمی و ساغر احمدی در انجمن فیلم بسیج هنرمندان سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استان تهران تولید شده است.

از مهاجرت تا کار در کوره‌های آجرپزی به روایت «شکلات تلخ»

برنامه تلویزیونی شکلات تلخ به تهیه کنندگی و کارگردانی مجتبی احمدی این هفته (سه شنبه ۶آبان ماه ) ساعت ۱۳:۳۰ به تحلیل و آسیب شناسی فعالیت های سخت یدی کودکان کار می پردازد.
به گزارش روابط عمومی شبکه پنج سیما، این برنامه تلویزیونی قصد دارد ، فعالیت کودکان کار در کوره های آجر پزی و حواشی شهرهای بزرگ را به تصویر بکشد.
بنابر این گزارش، شکلات تلخ در ادامه موضوع مهاجرت به کلانشهر های بزرگ و آسیب های حاصل از این مهاجرت بی برنامه که دامن گیر خانواده ها به خصوص کودکان و نوجوانان می شود، را بررسی و تحلیل می کند.
سردار حسین رحیمی رییس پلیس پایتخت در این برنامه آسیب های حاصل از مهاجرت های بی برنامه را مطرح و واکاوی خواهد کرد.  
  برنامه شکلات تلخ کاری از گروه اجتماعی به تهیه کنندگی و کارگردانی مجتبی احمدی است که با اجرای مهدی اسماعیل تبار روزهای شنبه و سه شنبه ساعت ۱۳:۳۰ و یکشنبه و چهارشنبه حوالی ۰۰:۳۰ بامداد، روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

روایت زندگی «ادوارد»، عضو جداشده سازمان مجاهدین در «به اضافه مستند»

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند، اولین قسمت از فصل چهارم برنامه تلویزیونی به اضافه مستند با پخش و بررسی مستند ادوارد به کارگردانی محمدباقر شاهین از شبکه مستند پخش خواهد شد.
مستند ادوارد روایتی از زندگی پرفراز و نشیب شخصیتی به نام ادوارد است که ۳۸ سال از زندگی‌اش را در غربت و اسارت گذرانده است. او در سال ۱۳۵۹ یعنی اوایل جنگ ایران و عراق اسیر می‌شود و ۹ سال از عمر خود را در زندان‌های عراق سپری می‌کند. او به ناگاه به سازمان مجاهدین می‌پیوندد و حدود ۱۲ سال را در اردوگاه اشرف می‌گذارند. ادوارد پس از خروج از سازمان مجاهدین به آلمان می‌رود و در آن‌جا زندگی می‌کند.
در این فیلم مستند داستان زندگی ادوارد و ماجرای رهایی او از دست منافقین روایت می‌شود. او از روزهای تلخی حرف می‌زند که اسیر تفکر و ایدئولوژی سازمان منافقین بوده و حالا نیز دوری از وطن را تجربه می‌کند. مستند ادوارد پیش از این در جشنواره سینماحقیقت موفق به دریافت جایزه شد و حالا در اولین پخش تلویزیونی به به اضافه مستند می‌آید.
در این قسمت و پس از پخش مستند، نشست کارشناسی برنامه با حضور جواد موگویی و سرگه بارسقیان برگزار خواهد شد و موضوع این فیلم مستند درباره سازمان مجاهدین خلق مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. این قسمت از برنامه به اضافه مستند روز سه‌شنبه ۶ آبان ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۷ آبان ساعت ۹ و جمعه ۹ آبان ساعت ۱۴ است.
به اضافه مستند، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده داخلی و خارجی در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای امین قدمی، کارگردانی محسن کریمیان و تهیه‌کنندگی یاسر فریادرس با دکوری جدید و آیتم‌هایی متنوع سه‌شنبه‌های هرهفته ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

مستند پرتره استاد غلامرضا اعوانی در شبکه چهار

فیلم مستند سالک حکمت که به بررسی زندگی و افکار غلامرضا اعوانی استاد فلسفه و اندیشه اسلامی پرداخته است ، امشب ساعت ۲۱ در قالب برنامه حکایت دل از شبکه چهار سیما بازپخش می شود.
دکتر غلامرضا اعوانی فیلسوف ایرانی ،چهره ماندگارفلسفه، رئیس انجمن حکمت و فلسفه، رئیس انجمن بین‌المللی فلسفه اسلامی، عضو پیوسته فرهنگستان علوم، رئیس سابق موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه، عضو هیئت مدیره فدراسیون انجمن‌های فلسفه جهان (FISP)، مؤسس انجمن علمی عرفان اسلامی و استاد ممتاز دانشگاه شهید بهشتی است.
حکمت و هنر معنوی، ‎بررسی آراء و آثار افلوطین،‌ ‎ترجمه تاریخ فلسفه غرب نوشته فردریک کاپلستون و ترجمه کتاب ارسطو تألیف سر دیوید راس از آثار اوست.
حکایت دل به تهیه کنندگی علیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز، در قالب ۲۰ قسمت مستند از زندگینامه، پرتره علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور را مورد بررسی قرار می دهد که سری اول این مجموعه به صورت هفتگی دوشنبه ها ساعت ۲۱ و سه شنبه ها ساعت ۱۷ بازپخش می شود و سپس پخش سری جدید آن از سر گرفته شود.

نظر شما