شناسهٔ خبر: 43571488 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شناسایی‌ ۹۶ نقطه حادثه‌خیز در جاده های خراسان شمالی

رئیس پلیس‌راه استان با اشاره به اینکه در طول محورهای برون‌شهری سطح استان، ۹۶ نقطه حادثه‌خیز شناسایی‌شده‌اند، گفت: تعداد زیادی از این نقاط مرتفع شده‌اند و لازم است تا با تلاش مستمر و سریع، مابقی این نقاط نیز مرتفع شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه خبری پلیس، علیرضا حسین زاده بابیان اینکه خراسان شمالی در مسیر دو استان سیاحتی خراسان رضوی و گلستان قرارگرفته، اظهار داشت: در استان خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۴۱۰ کیلومتر راه اصلی و ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی وجود دارد.

وی به بیشترین عوامل وقوع حوادث در محورهای استان نیز اشاره کرد و افزود: عدم توجه به جلو با 21 درصد، تخطی از سرعت مطمئنه با 20 درصد و انحراف به چپ نیز با 16 درصد، بیشترین علل وقوع حوادث جاده‌ای در محورهای استان است.

رئیس پلیس‌راه خراسان شمالی بابیان اینکه مهم‌ترین مشکلی که در محورهای استان وجود دارد بحث دو طرفه بودن محور "بجنورد- جنگل گلستان" و بالعکس است، تصریح کرد: با توجه به اینکه سالانه بیش از ۲۰ میلیون مسافر از این محور تردد می‌کنند، لذا لازم است تا برای کاهش حوادث احتمالی، مسئولان امر به جد واردشده و اقدامات لازم را برای یک طرفه کردن این محور انجام دهند.

حسین زاده ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 9 درصد کاهش متوفیان حوادث رانندگی و 26 درصد کاهش مصدومان را داشتیم که امیدواریم تا با همکاری و هماهنگی‌هایی که وجود دارد این کاهش همچنان حفظ و ارتقاء پیدا کند.

رئیس پلیس‌راه استان بابیان اینکه همکاری و هماهنگی دستگاه‌های برون‌سازمانی و حمایت‌های فرماندهی انتظامی استان در حوزه درون‌سازمانی بیشترین علل کاهش متوفیان و مصدومان بوده، خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت استان و همچنین وجود هدف‌های گردشگری ترددهای زیادی را در راه‌های برون‌شهری و روستایی ایجاد کرده که همین موضوع باعث شده تا حوادث بیشتر به این سمت برود و می‌طلبد تا ایمنی این مسیرها با نهایت جدیت در دستور کار باشد.

انتهای پیام/

نظر شما