شناسهٔ خبر: 43571411 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

طرح"کوچ"برای یک میلیون دانش آموز خوزستانی اجرا می‌شود

گروه استانها- استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت سبک زندگی سالم در بین دانش آموزان گفت: طرح کنترل وزن و پیشگیری از چاقی "کوچ" در مدارس استان می‌تواند نقش مهمی در سلامت دانش‌آموزان ایفا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تشکیل کارگروه برای افزایش ظرفیت رشته‌های پرمتقاضی در استان خوزستان اظهار داشت: کارگروهی برای بررسی افزایش ظرفیت با حضور دانشگاه و آموزش و پرورش تشکیل شده است.

وی درباره طرح "کوچ" در مدارس افزود: طرح کنترل وزن و پیشگیری از چاقی "کوچ" در مدارس استان می‌تواند نقش مهمی در سلامت دانش آموزان ایفا کند.

شریعتی به نقش خانواده در آموزش اشاره و بیان داشت: اکنون در شرایط کرونا نقش خانواده‌ها پر رنگ شده است، باید از طریق شبکه شاد؛ برای ارتقا سطح آگاهی‌های اجتماعی خانواده‌ها برنامه ریزی شود.

استاندار خوزستان گفت:  باید از ظرفیت شبکه شاد در فرهنگ سازی و توسعه سبک زندگی سالم و اسلامی استفاده کرد.

کوروش مودت رئیس آموزش و پرروش خوزستان در ادامه این نشست اظهار داشت: مسایل تربیتی دانش آموزان از اولویت‌های اصلی سازمان است و در سازمان برای مساله سبک زندگی سالم برنامه ریزی شده است.

وی افزود: مساله کم تحرکی و چاقی بین دانش آموزان یکی از معضلاتی است که در سازمان آموزش و پرروش در تلاش هستیم با طرح "کوچ " کنترل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان درباره اجرای طرح "کوچ" گفت: در این طرح یک میلیون دانش آموز تحت آموزش‌های لازم و تخصصی قرار می‌گیرند که دچار چاقی نشوند.

انتهای پیام/341/ ع

نظر شما