شناسهٔ خبر: 43570870 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

ائتلاف الفتح عراق خواستار تحریم کالاهای فرانسوی شد

ائتلاف الفتح عراق طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن موضع اسلام‌ستیزانه پاریس، تحریم کالاهای فرانسوی را کمترین پاسخِ اهانت رئیس جمهور فرانسه به اسلام دانست.

صاحب‌خبر -
صراط:

ائتلاف «الفتح» به ریاست «هادی العامری»، امروز (دوشنبه-۲۶ اکتبر) در واکنش به موضع اسلام‌ستیزانه «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، خواستار تحریم کالاهای فرانسوی شد.

در بیانیه ائتلاف الفتح که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «السومریه» منتشر شد، آمده است: جهان اسلام و عرب و دوستان ملت فرانسه با اظهارات توهین‌آمیز ماکرون علیه اسلام و پیامبر اکرم (ص)، شوکه شدند. ما در عین حال که این اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه را محکوم می‌کنیم، آن را اهانت آشکار به ارزش‌های انسانی و متمدنانه و فرهنگی ملت‌ها از جمله امت اسلام می‌دانیم که به دین خود افتخار و پیامبر مکرم را تکریم می‌کند و معتقد است که ایشان رسول خاتم است و برای همه جهانیان رحمت و نعمت دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است که اظهارات اهانت‌آمیز ماکرون بیانگر جهل او درباره اسلام است در حالی که او در کشوری است که یکی از نخستین کشورهایی بوده که استشراق در آن رشد کرده و تحقیقات زیادی در این کشور درباره اسلام و فضل فلسفی و معرفتی آن بر تمدن غرب صورت گرفته است.

ائتلاف الفتح تاکید کرد: ماکرون جهان اسلام و عرب را از دست داد، فرانسه نیز متحدی راهبردی در میان ملتهای عربی و اسلامی از جمله مردم عراق را از دست داد. کمترین واکنش به این تعرض آشکار علیه پیامبر اکرم (ص)، تحریم تولیدات فرانسه است و دولت عراق نیز باید سفیر فرانسه را احضار و یادداشت اعتراض شدید اللحن بغداد را به وی ابلاغ کند.

در پایان این بیانیه نیز ضمن محکومیت شدید اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه، آمده است که چنین افتراها و وارونه‌سازی‌هایی وجهه اسلام را تخریب نمی‌کند.

رئیس جمهور فرانسه اخیرا در توجیه لایحه‌ای ضد اسلامی ادعا کرده بود: «اسلام دینی است که امروزه در تمام جهان در بحران به سر می‌برد. این مسئله را فقط در کشور خودمان شاهد نیستیم». ماکرون مدعی شده بود که هدف از اجرای این لایحه پس از به تصویب رسیدن، مواجه با مشکل افزایش افراط‌گرایی اسلامی در فرانسه و تقویت «توانایی ما در زندگی در کنار یکدیگر» خواهد بود.

وی در سفر اخیر خود به لبنان نیز در توجیه اقدام موهن نشریه «شارلی ابدو» مدعی شد که فرانسه کشوری با آزادی بیان است و اینکه وی در جایگاهی نیست که بخواهد در خصوص این تصمیم برای بازنشر تصاویر موهن به پیامبر اکرم (ص) در این نشریه قضاوت کند.

 پس از بالا گرفتن اظهارات اهانت‌آمیز به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) در فرانسه، محافل اسلامی خشم خود را از این مسأله ابراز داشتند  و هرگونه اهانت و بی احترامی به پیامبران الهی خصوصا خاتم آنها رسول اکرم (ص) را به شدت محکوم کردند و مقامات بسیاری از کشورها از جمله اردوغان و عمران خان، به موضع اسلام‌ستیزانه رئیس‌جمهور فرانسه پاسخ دادند.

نظر شما