شناسهٔ خبر: 43570708 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

سازمان فرهنگ و ارتباطات منتشر کرد؛

بیانیه مرکز گفت‌وگوی ادیان در محکومیت جسارت به ساحت پیامبر(ص)

مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محکومیت جسارت به ساحت مقدس رسول الله(ص) و مقدسات اسلام و مسلمانان در فرانسه بیانیه‌ای صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جسارت به ساحت آسمانی حضرت محمد(ص)، توهین به والاترین مقدسات مسلمانان و اهانت به احساسات میلیون‌ها مسلمان است. جسارت‎های اخیر به حضرت ایشان در غرب و بالأخص در كشور فرانسه كه در قالب تصاویر شنیع و انزجار برانگیز با عنوان «كاریكاتور»، چهره بسته است و حمایت بی‌پرده مسئولان عالی رتبه كشور مذكور از این بی‌اخلاقی‌ها و تأكید ایشان بر تداوم حمایت از آن، با شعار دفاع از «آزادی بیان»، موجب آزردگی عمیق و جریحه دار شدن احساسات مسلمانان جهان از جمله میلیون‌ها مسلمان فرانسوی تبار و ساكن در این كشور و نارضایتی و شگفتی همه انسان‌های آزاده و خردمند شده است.

گویا حامیان این كردار شنیع، بویی از روامداری و خردورزی نبرده‌اند و با رعایت حرمت باورها و حریم احساسات آدمیان بیگانه‌اند. بر هیچ انسان معتدلی؛ پیرو هر باوری كه باشد، پوشیده نیست كه این بد‌رفتاری‌ها را نمی‌توان تحت عنوان شعارهایی چون دفاع از آزادی بیان و مانند آن، توجیه كرد.

برخی مسئولان عالی رتبه سكولار فرانسه، گویی از جایگاه دعوت‌گران جنگ‌های خانمان‌سوز صلیبی در قرون وسطی، سخن می‌رانند و خطابه‌های ایشان، بیشتر اسلام‌ستیزانه و مسلمان‌سوز است تا بیانگر دفاع از آزادی بیان. بر عقلای این كشور پنهان نیست كه این بد‌رفتاری‌ها و بداخلاقی‌ها، منجر به تقویت افراط‌گرایی و خشونت‌ورزی در جهان می‌شود و این فرایند نه به سود فرانسه است و نه هیچ كشور دیگری در جهان.

مركز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این دست بدرفتاری‌ها و بی تدبیری‌ها را شدیداً محكوم كرده و از مسئولیا كشور فرانسه می‌خواهد كه به خود آیند و از خود و دیگر فریبی و خردستیزی و بی‌تدبیری اجتناب كنند و شعار دفاع از ارزش‌های جمهوری فرانسه را محملی برای ابراز خصومت با پیامبر خدا، حضرت محمد(ص) و مسلمانان نسازند.

این مركز همچنین از تمامی مجامع دینی و فرهنگی به ویژه در فرانسه، درخواست دارد كه در هوشیار ساختن مسئولان حامی این هتاكی‌ها و بایستگی رعایت خردورزی و فرهیختگی و پرهیز از بدرفتاری، بداخلاقی، بی‌تدبیری و خصومت‌ورزی، متعهدانه ایفای نقش کنند.

مركز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بار دیگر بر لزوم احترام به مقدسات تمامی ادیان و ارزش‌های اصیل همه فرهنگ‌ها و تداوم گفتمان سازنده و استمرار تعامل خیرخواهانه میان پیروان همه ادیان و اهالی همه فرهنگ‌ها تأكید می‌ورزد و در پیشگاه خداوند متعال دست نیاز بلند کرده و عاجزانه برای رفع ویروس كرونا و همچنین نكبت خردسوزی و دیگرستیزی از جوامع بشری دعا می‌كند.

مرکز گفت‌وگوی ادیان و  فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

5 آبان 1399 - 9 ربیع الاول 1442- 26 اكتبر 202

انتهای پیام

نظر شما