شناسهٔ خبر: 43569950 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عضو خانه صنعت و معدن استان اصفهان:

آجر ایران پاسخگوی همه جای کشور است

آیدا علی اکبری

عضو خانه صنعت و معدن اصفهان، گفت: آجر ایران با توجه به مواد اولیه پاسخگوی همه جای کشور است و عمر آجر بالغ بر ۴ هزار سال هم تخمین زده می شود.

صاحب‌خبر -

رضا چینی امروز (دوشنبه- ۵ آبان ماه) در نشست خبری دومین دوره مسابقات آزاد کشوری «نماچینی آجر» در اصفهان با اشاره به مزیت های استفاده از نمونه های آجر جدید اظهار کرد: برای اولین بار به جهت استفاده بهینه و زیست محیطی از سنگ های صنعتی به نام شیل در تهیه آجر استفاده می کنیم که جذب آب و مقاومت بهتری نسبت به سرما و گرما دارد.

وی افزود: بالغ بر ۱۰ هزار معدن شناسایی و حدود ۷۰ نوع آجر تهیه می کنیم که به دلیل استفاده از مواد معدنی در تهیه آجرها، تنوع رنگ بالا و جایگزین خوبی برای نمای ساختمان شده است.

مدیرعامل شرکت آجرنماچین با بیان اینکه جذب آب آجر شیل از خاک رس بهتر است، تصریح کرد: ابعاد آجر با تکنولوژی های جدید تغییر کرده و تا یک تا ۲۰ متر طول هم تولید می شود که این نمونه های جدید نیاز به آموزش دارد و در حال حاضر در سطح کشور مراکز مختلف ما آموزش های رایگان در این حوزه را ارائه می دهند.

چینی همچنین از تولید چسب آجر برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: با قطر کمتر آجر را به دیوار می چسباند و مقاومت سرما و گرما آن بالا است. همچنین با سبک جدید آجرها می توانیم ۳۵ درصد صرفه جویی انرژی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، وی درخصوص آموزش های مورد نیاز به فعالان این حوزه اظهار کرد: آموزش آجر به ۴ سبک در سراسر کشور را اجرا کرده ایم و اکنون آموزش نماچینی با ملات، چسب و سیستم خشک که در مسابقه اجرا می شود را در دستور فعالیت های خود داریم.

چینی به صادرات آجر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به کشورهای مختلفی از جمله استرالیا، چین، کانادا و کشورهای آسیایی آجر صادر می کنیم که البته به دلیل وجود تحریم ها مشکلاتی در این زمینه داریم و یکی از معضلات صادرات در استان اصفهان نیز مشکل حمل و نقل داخلی است که متاسفانه حمل ریلی خیلی قوی نیست و به اضافه اینکه در نوسان حمل و نقل نیز است که البته با افتتاح کارگو ترمینال هوایی اصفهان اتفاقات خوبی در جریان است.

وی در خصوص برگزاری مسابقات کشوری نماچینی آجر تاکید کرد: در این دوره از مسابقات نفرات برتر علاوه بر اهدای جوائز نقدی، آنها که بتوانند به دیپلم فنی برسند، ۶ ماه خود و خانواده آنها بیمه تامین اجتماعی می شوند تا فرهنگ استفاده از بیمه را در میان اقشار جامعه آموزش دهیم و همچنین خدمتی به افراد برگزیده باشد.

چینی ادامه داد: نفرات برتر به جز جوائز نقدی و ۶ ماه بیمه، می توانند در تمام شعبات ما ۵ درصد تخفیف خرید محصولات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مشکلی برای تامین مواد اولیه نداریم، خاطرنشان کرد: معادن کشور تامین مواد اولیه را راحت کرده البته در این میان تحریم ها مشکلاتی بر سر راه تولید ایجاد می کند.

چینی با بیان اینکه آجر برای بافت های مختلف استفاده می شود و در تمام مناطق ایران با هر دمایی کاربرد دارد، تصریح کرد: آجر ایران با توجه به مواد اولیه پاسخگوی همه جای کشور است و عمر آجر بالغ بر ۴ هزار سال هم تخمین زده می شود.

انتهای پیام

نظر شما