شناسهٔ خبر: 43569113 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در یک پیام توئیتری؛

اولیانوف برای تحریم‎های آمریکا جایگزین پیشنهاد داد

مریم خرمایی

نماینده روسیه در نهادهای بین‎المللی به آمریکا پیشنهاد داد حال که از تحریم ایران و روسیه جوابی نگرفته، گزینه‎های مفیدتری مثل دیپلماسی را امتحان کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در نهادهای بین‎المللی مستقر در وین، در پیامی توئیتری به اظهارات اخیر «رابرت اوبرایان» مشاور امنیتی کاخ سفید واکنش نشان داد و نوشت: اکنون که تحریم‎ها تقریباً ته کشیده است؛ وقت آن نرسیده که به چیز مفیدتری فکر کنید؛ مثلا دیپلماسی؟ دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است.

اوبرایان، روز گذشته با اذعان به ناتوانی آمریکا، گفته بود: یکی از مشکلاتی که در قبال ایران و روسیه، با آن مواجه شده‌ایم این است که در حال حاضر هم تحریم‌های خیلی زیادی علیه این دو کشور داریم و به همان ترتیب، فرصت‌هایمان برای اعمال تحریم بیشتر، اندک است. با این حال، همه اقدامات بازدارنده ممکن را که می‌شود علیه ایران، روسیه و کشورهای دیگری مانند چین اعمال کرد در نظر می‌گیریم- کشورهایی که به دنبال تأثیرگذاری بر رای‌دهندگان آمریکایی هستند و این غیرقابل پذیرش است.

به گزارش مهر، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰، برای آنکه افکار عمومی را از بی‌مسئولیتی‌های خود در قبال مهار کرونا منحرف کند؛ با طرح فرضیه دشمن خارجی، ذهن مردم را به سمت تقلب و دستکاری انتخاباتی سوق داده و انگشت اتهامش را سمت ایران، روسیه و چین گرفته است.

نظر شما