شناسهٔ خبر: 43568265 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سنای آمریکا احتمالاً صلاحیت "بارت" برای دیوان عالی را تأیید خواهد کرد

انتظار می‌رود مجلس سنای آمریکا امروز دوشنبه صلاحیت نامزد معرفی‌شده از سوی دونالد ترامپ برای عضویت در دیوان عالی را تأیید کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، روند انتخاب قاضی جدید دیوان عالی آمریکا آن هم در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری 3 نوامبر به یک جنجال بزرگ سیاسی تبدیل شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، در حالی که دموکرات‌ها بارها خواستار به تعویق افتادن انتخاب قاضی جدید دیوان عالی آمریکا به بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری شده‌اند، جمهوریخواهان عجله زیادی دارند تا قبل از انتخابات فرد موردنظر ترامپ انتخاب شود.

 

پیش‌بینی می‌شود مجلس سنای آمریکا که کنترل آن در اختیار جمهوریخواهان است، امروز دوشنبه صلاحیت امی کانی بارت را برای عضویت در دیوان عالی رسماً تایید کند، در این صورت اکثریت محافظه‌کاران در دیوان عالی آمریکا قطعی‌تر خواهد شد و ترکیب قضات آن 6 به 3 به‌نفع محافظه‌کاران خواهد بود.

در تاریخ سیاسی معاصر آمریکا هرگز سابقه نداشته است که صلاحیت یک نامزد دیوان عالی این قدر نزدیک به انتخابات ریاست‌جمهوری، از سوی مجلس سنا بررسی تأیید شود؛ این در حالی است که بیش از 58میلیون نفر تاکنون در انتخابات زودهنگام شرکت کرده‌اند.

ترامپ آشکارا گفته است که علت اصلی عجله‌اش برای تأیید صلاحیت امی بارت این است که وی بتواند در دیوان عالی آمریکا درباره هرگونه پرونده‌ای درخصوص مسائل انتخاباتی رأی بدهد.

در شرایطی که جمهوریخواهان کنترل سنا را با 53 عضو در برابر 47 عضو دموکرات در اختیار دارند، بعید به نظر می‌رسد که تأیید صلاحیت امی بارت با چالشی جدی روبه‌رو شود.

برخی از جمهوریخواهان مثل لیزا مورکوفسکی نیز که قبلاً نگرانی خود را درباره عجله کردن در تأیید صلاحیت بارت اعلام کرده‌اند، احتمالاً به وی رأی مثبت خواهند داد.

رأی‌گیری درباره صلاحیت امی بارت در شرایطی قرار است انجام شود که مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا نیز قصد دارد در این نشست مجلس سنا شرکت کند.

مثبت شدن تست کرونای برخی از افراد نزدیک به مایک پنس نگرانی‌ها درباره حضور وی در جمع سناتورها را تشدید کرده است.

چاک شومر رهبر اقلیت مجلس سنا از این تصمیم مایک پنس به‌شدت انتقاد کرد و گفت: مایک پنس با این اقدام خود عملاً سلامت کلیه کارکنان مجلس سنا و سناتورها را به‌خطر می‌اندازد.

بارت 26 سپتامبر یعنی 8 روز پس از مرگ گینسبرگ قاضی مشهور و باسابقه دیوان عالی از سوی ترامپ معرفی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما