شناسهٔ خبر: 43568104 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

میرتاج الدینی در تشریح جلسه فراکسیون روحانیت:

مجلس به تقویت بودجه نهاد کتابخانه کمک می‌کند

زهرا علیدادی

نایب رئیس فراکسیون روحانیت مجلس با اشاره به جلسه این فراکسیون با رئیس نهاد کتابخانه های کشور گفت: با توجه به مشکلات مالی نهاد کتابخانه، مجلس آماده حمایت بودجه‌ای از این نهاد است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی در گفتگو با خبرنگار مهر، در تشریح جلسه امروز فراکسیون روحانیت مجلس، گفت: این جلسه با حضور مختارپور، رئیس نهاد کتابخانه های کشور تشکیل شد و وی گزارشی از نهاد کتابخانه ها به نمایندگان ارائه و نیازهای این نهاد را تبیین کرد و تاکید کرد قانون نهاد کتابخانه نیاز به اصلاح دارد.

وی بیان کرد: طبقه گفته رئیس نهاد کتابخانه های کشور، برقرار کردن کتابخانه سیار برای مناطق محروم و دوردست از جمله کارهای نهاد کتابخانه است.

نایب رئیس فراکسیون روحانیت مجلس تصریح کرد: سیدرضا تقوی رئیس فراکسیون روحانیت مجلس دراین جلسه تاکید کرد که جنبه‌های مردمی کتابخانه ها باید تقویت شود. نهادهای فرهنگی باید از نهاد کتابخانه حراست کنند و از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی در توسعه کتاب و نهاد کتابخانه باید استفاده کرد.

میرتاج الدینی افزود: رئیس فراکسیون روحانیت مجلس در این جلسه تاکید کرد که مدیر نهادهای کتابخانه باید با نمایندگان مجلس در استان‌ها ارتباط داشته باشد و همچنین درباره بودجه نهاد کتابخانه گفت که مجلس به ویژه کمیسیون فرهنگی و کمیسیون برنامه و بودجه کمک می‌کنند و حمایت‌های خود را در این زمینه خواهند داشت.

وی اظهار داشت: بنده هم در این جلسه تاکید کردم نهاد کتابخانه یکی از نهادهای فرهنگی است که همواره باید مورد حمایت قرار گیرد و ما در مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه حمایت خواهیم کرد چرا که می‌دانیم این نهاد با محدودیت‌های بودجه‌ای و مالی مواجه است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: در کنار حفظ و توسعه کتابخانه های عمومی باید به توسعه فرهنگ کتابخوانی در کشور کمک کرد و راهکارهای مناسب برای نهادینه کردن کتاب و کتابخوانی در جامعه و در میان خانواده‌ها باید تقویت شود.

وی تصریح کرد: کتاب با وجود همه رقبا از جمله فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان ها همچنان جایگاه بی بدیل خودش را حفظ کرده است و در میان نسل جوان باید کتاب و کتابخوانی را گسترش داد. 

نظر شما