شناسهٔ خبر: 43567411 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کارگاه آموزش «درمان شناختی رفتاری پیشرفته» برگزار می شود

انجمن علمی دانشجویی روانشناسی دانشگاه خوارزمی با همکاری انجمن مشاوره دانشگاه الزهرا (س)، کارگاه آموزش مجازی "درمان شناختی رفتاری پیشرفته (CBT)" برگزار می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، درمان شناختی رفتاری یا همان CBT یکی از دستاوردهای علم روانشناسی است که تاثیر قابل توجهی بر درمان بیماران داشته است. CBT در درمان اختلال افسردگی و اضطراب بسیار موفق عمل کرده است و از همین رو مورد توجه عموم روانشناسان است. درمان شناختی رفتاری می‌تواند رابطه‌ی شادتری بین افراد و شریک آن‌ها ایجاد کرده و روابط آسیب‌دیده را بهبود ببخشد.

درمان شناختی رفتاری، یک روش روان‌درمانی کوتاه‌مدت است که روان‌درمانگران از آن برای آموزش افراد استفاده می‌کنند و احساسات و رفتارهای آنها را از طریق تغییر الگوهای فکری و باورهای‌شان، تغییر می‌دهند. در حقیقت اساس رفتار درمانی شناختی این است که نوع تفکر و الگوهای فکری و شناخت ما از محیط اطراف و خودمان و البته تفسیر شخصی ما از اتفاقات زندگی، باعث بروز رفتارها و احساسات ما می‌شود و به طور کلی ما هرطور که فکر کنیم، همان‌طور هم احساس می‌کنیم و رفتارهای ما متناسب با همان افکار و احساسات شکل می‌گیرند.

منظور از رفتار درمانی شناختی تنها یک گونه‌ی خاص از روان‌درمانی نیست، بلکه رفتار درمانی شناختی به علت گستردگی جنبه‌ی علمی و نظری‌اش، شامل الگوهای بسیار متنوع روان‌درمانی می‌شود. نظریه‌های شناخت‌درمانی (Cognitive Therapy)، رفتار درمانی عقلانی ـ هیجانی (REBT)، شناخت‌درمانی مبتنی بر حضور ذهن (MBCT)، درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT)، فراشناخت درمانی (Metacognitive Therapy)، رفتار درمانی دیالکتیک (DBT)، درمان چندوجهی (MMT) و بسیاری از نظریات دیگر زیرمجموعه‌ی رفتار درمانی شناختی محسوب می‌شوند که همگی دارای سابقه‌ی تجربی بالینی بسیار قدرتمندی هستند.

" اختلال افسردگی اساسی"، "اختلال استرس پس از سانحه"، "اختلال اضطراب اجتماعی"، "اختلال وسواس جبری" و "اختلال اضطراب فراگیر" از جمله سرفصل‌های این کارگاه است که با تدریس هادی هاشمی رزینی ـ عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی تهران ارائه خواهد شد.

کارگاه آموزش درمان شناختی رفتاری (+CBT)، روزهای ۹ و ۱۶ آبان ماه، ساعت ۱۵ الی ۱۹، به مدت ۸ ساعت به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت نام از طریق لینک https://idpay.ir/psychologykhu/shop/۲۶۶۲۸۵ اقدام کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر به ‌کانال‌هایpsychology_khu@ و Anjoman_Moshavere_Alzahra@ مراجعه کنند.

انتهای پیام

نظر شما