شناسهٔ خبر: 43566724 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار کرمان:

دستگاه های اجرائی در حل مشکلات مردم جدی نیستند

فاطمه افضلی

استاندار کرمان گفت: دستگاه های اجرائی اصلا در حل مشکلات مردم جدی نیستند و اعتقادی ندارند. شاید بنده شخصا ۳۰ بار یک مورد را بین دو دستگاه دنبال کرده ام که هنوز حل نشده و اهمیت نمی دهند.

صاحب‌خبر -

دکتر"محمدجواد فدائی" ظهر امروز پنجم آبان ماه در مراسم افتتاح مرکز شبانه روزی فوریت های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح های سرمایه گذاری استان کرمان اظهار کرد: فکر می کنم حل مشکلات واحدهای تولیدی به شب و روز و زمان بستگی ندارد و مشکلات به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید آنها را دنبال کنیم.

وی افزود: تنها در یک مورد یک سرمایه گذار برای ایجاد پمپ بنزین دو سال بین راه و شهرسازی و شرکت نفت معطل شده و در این زمینه بارها پیگیری و جلسه برگزار کره ایم.

فدائی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات باید عزم جدی و اعتقاد به حل مشکل داشته باشیم، تصریح کرد: فساد و سوءاستفاده افراد از مقام و موقعیت در دستگاه های اجرایی، عرضه کالا و محصولات قاچاق در بازار، بی ثباتی سیاست ها و قونین لازم برای کسب و کار از جمله مواردی است که رتبه استان کرمان را در فضای کسب و کار تنزل داده که باید ریشه این مسائل شناسائی و معرفی شود تا برای رفع آن اقدام کنیم.

استاندار کرمان بیان کرد: اصرار داریم که ریز این موارد و مصادیق اعلام شود تا برخورد کنیم و نمی شود فقط بگوییم وضعیت بدتر شده است.

وی اظهار کرد: دستگاه های اجرائی اصلا در حل مشکلات مردم جدی نیستند و اعتقادی ندارند. شاید بنده شخصا ۳۰ بار یک مورد را بین دو دستگاه دنبال کرده ام که هنوز حل نشده و اهمیت نمی دهند.

فدائی گفت: اکنون تسهیلات تامین منابع بنگاه های کوچک و متوسط با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی ابلاغ شده و باید متقاضیان در سامانه بهین یاب ثبت نام کنند و مستثنی از بدهی غیرجاری و چک برگشتی هستند و دستورالعمل صراحت دارد که بانک ها پروانه بهره برداری معادن را به عنوان وثیقه قبول کنند.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان تصریح کرد: باید بانک در این زمینه همکاری و متقاضی مراجعه کند تا کار انجام شود و مثل سال قبل نباشد که ۹۱۴ میلیارد تومان پرونده در زمینه تسهیلات تبصره ۱۸ به بانک ها معرفی کردیم و ۶۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

به گزارش ایسنا، دکتر"حسین مهرابی" سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: استان کرمان رتبه خوبی در فضای کسب و کار و جذب سرمایه گذاری ندارد و بخش عمده آن شاید مربوط به رفع موانع تولید و طرح های جدید است.

وی افزود: براساس آخرین پایش فضای کسب و کار استان در تابستان امسال، با تاخیر رویه های اجرائی و مسائل اینچنینی مواجه هستیم و امیدواریم این مرکز روند کار را شتاب بدهد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان تصریح کرد: مبنای تصمیم گیری در راه اندازی این مرکز فرمایشات مقام معظم رهبری درباره رفع مشکلات واحدهای تولیدی و فضای کسب و کار که فرمودند باید شبانه روزی پیگیری شود.

انتهای پیام

نظر شما