شناسهٔ خبر: 43565973 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سخنگوی وزارت بهداشت مطرح کرد:

اعلام وضعیت قرمز و بحرانی کرونا در 43 شهرستان

سیما سادات لاری گفت: 43 شهرستان در وضعیت فوق قرمز و بحرانی قرار دارند که تعداد بستری شدگان و وضعیت شیوع در آنها با شاخص هایی که محاسبه می شود بسیار بیشتر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت در برنامه صبحگاهی «در انتهای الوند» درباره وضعیت فعلی کرونا در استان‌های کشور گفت: 175 شهرستان در وضعیت قرمز  قرار دارند، ولی 43 شهرستان را فوق قرمز و بحرانی اعلام کردیم، که تعداد بستری شدگان و وضعیت شیوع در آنها با شاخص هایی که محاسبه می شود بسیار بیشتر است.

او افزود: در استان‌هایی که پتانسیل این را دارند کانون انفجاری باشند، مانند تهران، دماوند و ورامین مانند اسفند ماه باید محدودیت بیشتری لحاظ شود و اگر از طرف هم وطنان همکاری نشود ممکن است شهرستان‌های بیشتری دچار این وضعیت خطرناک شوند. البته اعمال محدودیت‌های جدی قطعا کسب و کار و زندگی روزمره مردم را دچار اختلال خواهد کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره موج جدید بیماری تصریح کرد: با شیوع مجدد بیماری یک شوک دوباره به مسئولان و مردم وارد شده و تصمیم‌گیری‌هایی انجام گرفته که مسئولان را ملزم به نظارت جدی‌تر و برخورد بیشتری می‌کند.

لاری ادامه داد: از مردم به طور جدی می‌خواهیم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و اصناف نیز فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و کارت‌خوان و مواد ضد عفونی را فراموش نکنند. در حال حاضر تمامی اصناف باید دارای QRکد شناسایی باشند که مردم بتواند پس از خروج این کد را اسکن کرده و به سوالاتی مانند میزان و کیفیت رعایت پروتکل‌ها پاسخ دهند که در صورت عدم رعایت از طرف آنها مردم بتوانند اعلام کنند.

او در پایان بیان کرد: به دلیل محدودیت هایی که در شهرهای قرمز و یا بحرانی ایجاد شده، کمیته مرکزی نظارت بر آنها تشکیل شده که متشکل از تمام اصناف است و امنیت نظامی و اجتماعی را رعایت می‌کند اما لازم است خود مردم هم این مسئله را جدی بگیرند. در حال حاضر در تهران 50% دور کار هستند و اگر مسئله بیماری بحرانی‌تر شود ممکن است تصمیم جدی‌تری بگیریم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما