شناسهٔ خبر: 43565801 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

رئیس بخش آی‌سی‌یو بیمارستان مسیح دانشوری:

برخی ارقام منتشر شده درباره جهش ویروس کرونا منطقی نیست

صاحب‌خبر - محمدرضا هاشمیان، رئیس بخش آی سی یو بیمارستان مسیح دانشوری درباره آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر شرایط شیوع ویروس کرونا نه تنها در ایران بلکه در جهان در حال پیچیده‌تر شدن است.
هاشمیان گفت: درحال حاضر خبرهای خوبی از ساخت واکسن کرونا به گوش می‌رسد و در ساخت آن به موفقیت‌هایی دست یافته‌ایم.
او در ادامه درباره علت شیوع مجدد ویروس کرونا در جامعه، بیان کرد: درست است که ویروس  کرونا دچار جهش می‌شود، اما اینکه جهش‌ها منجر به بدتر شدن و تشدید شیوع کرونا شوند، همیشه یکسان نیست.
رئیس بخش آی سی یو بیمارستان مسیح دانشوری در پاسخ به اینکه آیا ۹ برابر شدن سرعت شیوع کرونا صحت دارد یا خیر، بیان کرد: برخی از اعداد و ارقام منتشر شده درباره جهش ویروس کرونا و شمار مبتلایان احتمالی، منطقی و با استناد علمی نیست. مشخص نیست این آمار از کجا مطرح شده و با آمار اعلامی هم‌خوانی ندارد.
هاشمیان افزود: اگر شخصی با بیماری‌هایی نظر چاقی، فشار خون بالا، بیماری قلبی و کلیوی به کرونا مبتلا شود، جزو گزینه‌هایی است که باید به سرعت به بیمارستان مراجعه کند و تست‌های مختلف را انجام دهد. 

میزان ابتلای بیماران سرطانی به کرونا کمتر از سایرین 

او در ادامه با بیان اینکه در بین بستری‌های کرونایی افراد کمتری به سرطان مبتلا هستند، گفت: علت این امر نیز قرنطینه و پیشگیری مناسب این افراد در شرایط فعلی شیوع کرونا است. قرنطینه فردی و در خانه ماندن بهترین راه مبارزه با کرونا محسوب می‌شود.

نظر شما