شناسهٔ خبر: 43565291 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سایۀ سنگین کرونا بر طلای سیاه|سقوط قیمت نفت به زیر ۳۰ دلار با افزایش تولید

کارشناس حوزه انرژی گفت: افزایش تولید نفت در سال جدید میلادی می‌تواند قیمت نفت را به زیر ۳۰ دلار برساند. کارشناسان وکیل‌آنلاین درباره تکلیف مالکیت در آپارتمانها از حیث مشاع بودن یا اختصاصی بودن ملک توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -
محمدرضا شریفی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به سقوط قیمت نفت در بازار‌های جهانی اظهار کرد: روند کاهش قیمت نفت از دو هفته گذشته شروع شده که بخش عمده این اُفت قیمت مربوط به محدودیت‌های ناشی از بیماری کروناست.

این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: بر خلاف پیش بینی‌های صورت گرفته در خصوص پایین بیماری کرونا در فصل گرما، این بیماری سیر صعودی خود را ادامه داده‌ و بسیاری از فعالیت‌های تجاری و اقتصادی را تحت تاثیر خود قرار داده است.
وی افزود: رکود ناشی از بیماری کرونا بر اقتصاد جهانی تاثیرگذار خواهد بود و این موضوع می‌تواند بر توان خرید سوخت فسیلی  نیز اثر گذار باشد.

شریفی ادامه داد: بیماری کرونا اقتصاد بسیاری از کشور‌های جهان را کوچک کرده و در ادامه کاهش تقاضا برای خرید نفت را به دنبال داشته است، این شرابط می‌تواند قیمت نفت را حتی پس از فروکش کردن بیماری کرونا با کاهش قیمت مواجه کند.

این کارشناس حوره انرژی بیان کرد: کاهش توان اقتصادی کشور‌های پیشرفته در کنار مازاد تولید نفت کفه ترازو را به  سمت خریداران  نفت سنگین کرده است، در شرایط فعلی فروشندگان نفت مجبور به ارائه تخفیف به خریداران و دریافت مطالبات خود به صورت مدت دار  هستند

وی افزود: سخنان رییس جمهور روسیه در خصوص ادامه روند کاهش تولید برای سال جدید میلادی را می‌توان نشان از نگرانی‌های موجود برای سقوط قیمت نفت برای ماه‌های آینده داشته باشد، در شرای فعلی آغاز روند صعودی تولید می‌توان قیمت نفت را به زیر ۳۰ دلار برساند.

شریفی عنوان کرد: بازار‌های جهانی کشش افزایش تولید را ندارد و برگشتن به سطح تولید گذشته نیازمند عبور کامل از بیماری کرونا و احیای سطح اقتصادی در کشور‌های پیشرفته است.

این کارشناس حوزه انرژی بیان کرد:  با توحه به موج سوم کرونا میزان کاهش تولید نفت می‌تواند بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون بشکه نفت در روز باشد تا بازار به تعادل نسبی برسد.

انتهای پیام/

نظر شما