شناسهٔ خبر: 43565134 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مردم استان مرکزی بیش از ۱۰ میلیارد ریال به ستاد عتبات عالیات کمک کردند

گروه استان‌ها- جانشین ستاد عتبات عالیات استان مرکزی با بیان اینکه "مردم استان مرکزی ۱۰ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال به ستاد عتبات عالیات کمک کردند" از راه‌اندازی ۳ کاروان شادی به مناسبت میلاد رسول اکرم(ص) خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مظفر صفریان ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به ساختار ستاد بازسازی عتبات و عالیات اظهار داشت: ستاد عتبات منسوب به اهل بیت(ع) و شیعیان و خادمین ائمه اطهار(ع) بوده و یک مرکز مردمی است که در راستای بارگاه ها و اماکن مقدس فعالیت می‌کند.

وی افزود: ما ایرانیان مفتخریم که بانی شکل‌گیری ستاد بازسازی عتبات "سپهبد شهید سلیمانی" بوده و این ستاد در 3 مرحله که مرحله اول شامل آماده سازی اماکن متبرکه از نظر ظاهری و نظافت اماکن، پذیرایی از زائران و پاکسازی از اقلام متفرقه کار خود را آغاز کرده است.

صفریان خاطر نشان کرد: در مرحله دوم به دلیل فرسودگی در اثر گذشت زمان و تخریب برخی از اماکن مقدس شروع به بازسازی خرابی‌های ایجادشده اقدام کردیم و در مرحله سوم برای توسعه حرم‌ها و مسیرهای منتهی به حرم و مسیر پیاده‌روی اربعین، مهران، نجف و کربلا  اقدام کردیم.

وی ادامه داد: مردم استان مرکزی در بازسازی و تحقق اهداف عتبات عالیات در سه مرحله بیان شده کمک‌های شایانی از جمله مشارکت پرشور و چشم‌گیر در ساخت صحن حضرت زهرا(س) داشته به طوری که تمام ستون‌های صحن توسط مردم استان آماده و نصب شده است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی عنوان کرد: همچنین سرداب سامرا به فضایی مناسب برای اسکان و استراحت نیاز داشت که به خاطر مسائل امنیتی  از آن محروم بود و اکنون با رعایت همه جوانب در حال ساخت یک مکان مناسب برای زائران هستیم.

معرفی فرهنگ ایرانی- اسلامی به دنیای اسلام

وی اضافه کرد: ستاد بازسازی عتبات قصد دارد در کنار اهداف اصلی ستاد به ابعاد فرهنگی، مهندسی و معماری اسلامی، برجسته کردن آیین‌های مذهبی مانند تعزیه در کنار خدمت به اهل بیت(ع) و همچنین هنرهای مختلف همچون قلم کاری، خاتم کاری، کاشی کاری و انواع خط که نمادی از فرهنگ ایرانی و اسلامی است برای معرفی فرهنگ ایرانی و اسلامی به جهان اسلام بپردازد.

وی عنوان کرد: زمینه لازم برای برنامه‌های فرهنگی مزین به نام اهل بیت(ع) همچون نذر الکل ضدعفونی کننده و ماسک و سایر اقلام بهداشتی و دستگاه اکسیژنساز اقدام قابل توجهی بوده که مردم از این نذرها استقبال خوبی کرده اند.

صفریان افزود: با یاری اقشار مختلف به صورت مستقیم و غیر مستقیم از هر کمکی به جامعه و استان بتوانیم انجام دهیم دریغ نمی‌کنیم، خیرین شامل دو بخش خیرین عام و خاص می شوند که خیرین عام همان کمک‌های عموم مردم در حد وسع خودشان همچون مادری که در روستا زندگی می‌کند و پس انداز خود را اهدا می‌کند می‌شود، تا زوجی که 300 میلیون ریال به پیاده روی اربعین کمک کرده و یا کمک سرمایه داران که به ثروت خود جهت و برکت می‌دهند به طوری که ما خیری داشتیم که اهل اراک و ساکن سیرجان بوده و 2 میلیارد ریال در ایام محرم برای برکت زندگی و مال و به سبب عشق به اهل بیت(ع) کمک کرده است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی ادامه داد: مردم کمک‌های خود را یا به صورت نقدی و یا به صورت غیرنقدی همچون مصالح ساختمانی اهدا کردند که ما تمام مصالح ساختمانی و تجهیزات را از ایران می‌بریم و ارز و پولی از کشور خارج نمی‌شود تا به گردش مالی کشور خودمان کمک کرده باشیم.

راه‌اندازی کانون‌های تخصصی در ستاد عتبات استان مرکزی

صفریان اضافه کرد: ما در همه شهرستان‌ها ستاد عتبات داریم که در برخی از شهرستان‌ها ستاد عتبات فرعی نیز دایر شده و در این میان 8 موکب فعال به همراه مجوز آماده خدمت‌رسانی در کنار سایر سازمان‌های مردم نهاد از جمله بسیج محلات که تعامل خوبی بین آن ها برقرار است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی با اشاره به نذورات جمع آوری شده گفت: در 6 ماهه نخست سال 99 مبلغی بالغ بر 10 میلیارد و 450 میلیون ریال در قالب کمک نقدی جمع آوری شده و پیش‌بینی ما برای کمک‌های سال 99 رقمی بالغ بر 60 میلیارد ریال بوده که هم اکنون تنها 20 درصد از مبلغ پیش بینی شده جمع آوری شده و دلیل آن مشارکت ما در کمک های مومنانه و تهیه بسته‌های معیشتی و اقلام بهداشتی و کاستن از تبلیغ به خاطر اهمیت فعالیت در حوزه کمک های مومنانه و هدایت به این موضوع بوده است.

وی خاطر نشان کرد: پیرامون پیام اخیر رهبر معظم انقلاب یک حساب مختص جمع آوری کمک‌های مومنانه و مقابله با کرونا راه اندازی کرده‌ایم، همچنین ایجاد کاروان‌های سیار به همراه مداح و گروه سرود که بسیار موثر و مورد استقبال مردم بود را به مرحله اجرا درآوردیم البته برای هفته وحدت و میلاد پیامبراکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) نیز در 3 روز کاروان سیار با برنامه‌های شاد و فاخر و مورد قبول دینی داریم تا پیام‌رسان پیام زندگی به همشهریان خود باشیم و نگذاریم یاس و ناامیدی در این شرایط دشوار آن ها را احاطه کند.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی افزود: ستادهای عتبات در استان و شهرستان‌ها بسیار فعال و دارای پیشینه خوبی هستند اما ستاد عتبات عالیات شهرستان‌های ساوه، محلات، دلیجان و خود اراک خدمات ارزنده بیشتری نسبت به دیگر شهرها داشته است.

ثبت نام 900 خادم برای همکاری با ستاد عتبات استان مرکزی

صفریان تصریح کرد: 900 نفر خادم افتخاری در ستاد عتبات عالیات ثبت نام کرده که هدف ما توسعه کمی و کیفی خادمان در جهت گسترش تخصص‌ها و سازماندهی خادمین در بخش های بهداشت و درمان، هنری، خدمات اجتماعی، محرومیت زدایی و غیره است و راه حل آن را در راه‌اندازی و افزایش کانون‌های فرهنگی می دانیم.

وی بیان کرد: اولین کانونی که مشغول تاسیس آن هستیم کانون شعر و ادب است تا محفلی برای افراد خوش ذوق، مداحان، روحانیون و جامعه هنری باشد و در ادامه کانون‌هایی مختص بخش های صنعت، اصناف و کشاورزان و غیره را راه اندازی کنیم.

صفریان ادامه داد: 21 تخته فرش بافته شده توسط بانوان اراکی که بانی مواد اولیه آن یک همسر شهید جانباز بود، طرح بنای نور که هر قطعه یک متر مربع بنا به ارزش 40 میلیون ریال هزینه آن را تقبل می‌کنند و یک سند افتخاری به پاس اکرام تقدیم شد، طرح برکت ویژه کشاورزان که هر ساله بخشی از محصول خود را اهدا می کنند، طرح های هر مدرسه و بانک یک سند افتخار و طرح حضرت زینب(س) از جمله طرح‌های ستاد عتبات و عالیات در استان مرکزی است.

تقدیر از کادر درمان و مدافعان سلامت استان مرکزی

وی تصریح کرد: طرح تقدیر از خادمین و کادر درمان که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا هستند با همکاری علوم پزشکی در سه مرحله در بیمارستان خوانساری و امیرالمومنین(ع) اجرا شد.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی اضافه کرد: ما افتخار می کنیم که توفیق تلاش برای ساخت و ساز اماکن مقدسه را داریم چرا که مسلمانان سایر کشورها از جمله کویت و کشمیر و هند حتی با هزینه های بالاتر آماده خدمت به اهل بیت هستند.

صفریان خاطرنشان کرد: از تمام جوانان، نخبگان و اقشار مختلف مردم استان دعوت به عمل می آوریم تا با همراهی و همکاری آن ها گامی در قدم عرصه هنری فاخر به نام استان مرکزی و درخشش هر چه بیش تر این مردم متدین برداریم.

انتهای پیام/711/س

نظر شما