شناسهٔ خبر: 43564988 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیریت کرونا در استان سمنان به‌خوبی صورت گرفت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت:‌ علی‌رغم قرارگیری استان سمنان در کریدور پررفت‌وآمد و مهم کشور، مدیریت کرونا در سطح کلان استانی به‌خوبی صورت گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور ظهر امروز در دیدار با معاون طرح و برنامه سازمان پدافند غیرعامل اظهار کرد: پدافند غیرعامل در سطح کشور نیازمند نگاهی حاکمیتی است و این نگاه سبب می‌شود تا بتوانیم شاهد اجرای برنامه‌های خوب و اهمیت دادن به این حوزه باشیم.

وی بیان کرد: در استان‌ها به‌واسطه قرارگیری پدافند غیرعامل در درون استانداری، این نگاه تقریباً حاکمیتی وجود دارد؛ در نتیجه شاهد برگزاری جدی مراسم و جلسات حوزه پدافند غیرعامل هستیم که توانسته موفقیت‌هایی را کسب کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به تأکید استانداری سمنان مبنی بر تدوین دستورالعمل‌های مرتبط با پدافند غیرعامل گفت: باید از مرکز کشور نیز رفع موانع و توجه بیشتر به حوزه پدافند غیرعامل انجام پذیرد تا شاهد شکوفایی بهتر این حوزه باشیم.

خجسته‌پور بیان کرد: امروز به‌گونه‌ای با پدافند غیرعامل برخورد می‌شود که گویی یک سازمان اجرایی است؛ در صورتی که پدافند غیرعامل به دلیل اهمیتش یک نوع نهاد بسترساز و برنامه‌ریز محسوب می‌شود که دستگاه‌های اجرایی می‌بایست ملاحظات آن را در سطح کشور و استان اجرا کنند.

وی با بیان اینکه قدمت پدافند غیرعامل به اندازه تاریخ بشر است، گفت: ساختار اداری نمایی را به خود گرفته که بعضاً شاهد برخی موازی کاری‌ها در آن هستیم و لازم است در سازوکاری که برای پدافند غیرعامل ایجاد می‌شود، ساختار حاکمیتی پدافند غیرعامل نیز رعایت شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان بیان کرد: در این استان همچنین طرح جامع پدافند غیرعامل پیگیری می‌شود اما در بدو ورود ما به این استان متوجه شدیم که با موانع و مشکلاتی در این حوزه روبرو هستیم که باید رفع شوند.

وی گفت: از آنجا که حوزه پدافند غیرعامل دارای اهمیت است، باید سعی کنیم تا در درون استان سمنان نیز این مهم را رفع کنیم.

خجسته‌پور با اشاره به اینکه در استان اقدامات خوبی برای حوزه پدافند غیرعامل صورت گرفته است، تصریح کرد: در قالب پدافند غیرعامل زیستی در استان سمنان، کمیته‌های زیرمجموعه ایجاد شده است و در زمینه مدیریت بحران نیز بحث دبیری نشست را با پدافند غیرعامل در نظر گرفتیم و این نمونه‌ای بی‌بدیل محسوب می‌شود.

وی افزود: علی‌رغم قرارگیری استان سمنان در یک کریدور پررفت‌وآمد و مهم کشور و همچنین موج‌هایی از بیماری کرونا که رفت‌وآمد است؛ در مجموع باید گفت مدیریت مقوله کرونا در سطح کلان استانی به‌خوبی صورت گرفته و بر مبنای نظر وزیر بهداشت این امر مثبت ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

نظر شما