شناسهٔ خبر: 43564756 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کمک یک میلیارد و ۴۵۰ میلیونی مردم استان مرکزی به بازسازی عتبات عالیات

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: مردم متدین استان در ۶ ماهه ابتدای سال مبلغ یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان برای بازسازی حرم‌های اهل بیت(ع) در عتبات عالیات پرداخت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مظفر صفریان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم متدین استان در ۶ ماهه ابتدای سال مبلغ یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان برای بازسازی حرم‌های اهل بیت(ع) در عتبات عالیات پرداخت کردند اظهار کرد: همچنین به‌منظور تهیه ماسک و اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده مبلغ بیش از دو میلیارد تومان کمک کردند که این اقلام بین نیازمندان استان توزیع شد.

وی افزود: به دلیل شیوع کرونا و ممنوعیت تجمعات بر اساس مصوبه‌های ستاد مبارزه با کرونا جمع‌آوری نذورات مردمی با مشکلاتی روبرو شد و امیدواریم تا با رفع مشکلات پیش‌بینی تعهدات ۶ میلیارد تومانی را عملی کنیم.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی بیان کرد: به منظور مقابله با کرونا و لبیک به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه همه‌جانبه با شیوع این ویروس منحوس حساب بانکی جدید در ستاد استان با هدف حمایت از افراد نیازمند افتتاح شده تا مردم بتوانند کمک‌های نقدی خود را به دست نیازمندان برسانند.

صفریان بیان داشت: ۹۰۰ نفر خادم ثبت نام شده به‌صورت افتخاری زیر نظر ستاد بازسازی عتبات در کشور ایران و عراق مشغول به خدمات‌رسانی هستند.

وی اضافه کرد: ۷۸ موکب مجوز دار نیز در استان وجود دارند که در تمامی مشکلات و حوادث طبیعی مانند زلزله، سیل و در رزمایش‌های مؤمنانه فعالیت مثمر ثمر و جدی را داشته‌اند.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی ساخت ضریح مطهر ابراهیم مجاب(ع)، ضریح مطهر حضرت مسلم(ع)، در باب‌الرأس حضرت ابوالفضل‌ العباس(ع)، روکش مضجع شریف حضرت ابوالفضل(ع) را از جمله فعالیت‌های ستاد در استان مرکزی برشمرد.

صفریان همچنین مشارکت در ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم(س) در کربلا و صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف را از دیگر فعالیت‌های این ستاد نام برد.

وی با اشاره به طرح هر هموطن یک پاکت سیمان تصریح کرد: با راه‌اندازی این طرح در استان افراد زیادی به این طرح پیوستند و تمام پاکت‌های سیمان نیز به‌منظور درآمدزایی از کارخانه‌های تولیدی داخل کشور خریداری شد.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی طرح بنای نور، طرح برکت ویژه کشاورزان، طرح فرش و... از دیگر طرح‌های استان در بازسازی حرم‌های مطهر عتبات عالیات برشمرد.

انتهای پیام/۸۷۰۲۹

نظر شما