شناسهٔ خبر: 43564216 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی لرستان مطرح کرد؛

اجرای ۱۳ پروژه آبخیزداری در شهر خرم‌آباد برای کنترل سیلاب

خرم‌آباد- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از اجرای ۱۳ پروژه آبخیزداری در شهر خرم‌آباد برای کنترل سیلاب خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، شیرزاد نجفی امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: پروژه‌های آبخیزداری در ۱۳ حوزه شهر خرم آباد با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه به منظور کنترل سیلاب بخشی از شهر خرم آباد و جلوگیری از خسارات وارده به اماکن مسکونی و زیرساخت‌های شهری این پروژه‌ها اجرایی شده است، عنوان کرد: این پروژه‌ها شامل «فلک الدین»، «سرمرغ»، «قلعه سنگی»، «زرین چغا»، «ریمله»، «سرآسان»، «کرگانه»، «شوراب»، «قلعه گل»، «پیرجد»، «کرگاه»، «کاکاشرف» و «سرسراب» است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، افزود: این عملیات‌های آبخیزداری در سطح ۱۴۰ هزار هکتار با انجام عملیات مکانیکی شامل بندهای سنگی ملاتی و خاکی، بیومکانیکی شامل بندهای خشکه چین و فلسی شکل و همچنین بیولوژیک شامل نهال کاری و افزایش پوشش گیاهی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال اجرا هستند.

نجفی، هدف نهایی از اجرای این قبیل کارهای آبخیزداری را کنترل رواناب، جلوگیری از سیلاب، تقویت آب‌های زیرزمینی، جلوگیری از فرسایش خاک، اخذ رسوب و … دانست و تصریح کرد: در اجرای عملیات آبخیزداری به ازای هر هکتار، ۵۳۰ مترمکعب آب ذخیره می‌شود.

وی، گفت: با انجام این عملیات‌ها در شهر خرم آباد، سالیانه ۷۳ میلیون مترمکعب رواناب کنترل و ذخیره خواهد شد.

نظر شما