شناسهٔ خبر: 43563992 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

زاهدی در نطق میان دستور:

قدردانی از دولت در خصوص ترمیم حقوق بازنشستگان/ دولت در 9 ماه باقی مانده از نظرات نخبگان برای اصلاح وضع کشور استفاده کند

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ضمن تشکر از دولت در خصوص ترمیم حقوق بازنشستگان که البته با تاخیر فراوان صورت گرفت، افزود: از وزارت آموزش و پرورش مطالبه جدی داریم که لایحه نظام رتبه بندی را هرچه سریع تر به مجلس ارائه دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، محمدمهدی زاهدی در نشست علنی امروز (دوشنبه 5 آبانماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز امامت حضرت ولی عصر (عج) گفت: 9 ربیع عید بیعت با حضرت مهدی (ع) بوده و هرساله امید تازه ای و تحولی جدید درافکار علاقه مندان به آن حضرت به وجود می آورد به ویژه دنیایی خسته از جور و بیداد خودکامگان و جباران به آینده ای روشن و جهانی  پر از عدل و داد می نگرد که به امید خدا محقق خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از مقام معظم رهبری در خصوص جلسه با ستاد ملی کرونا و ارائه رهنمودهای دقیق در این جلسه ادامه داد: امید است ستاد ملی کرونا به ویژه ریاست جمهوری رهنمود های معظم له را اجرایی نمایند.

وی افزود: وظیفه است از کادر درمانی بیمارستان هایی که در حال درمان بیماران کرونایی قرار دارند؛ تشکر صورت گیرد که حقیقتا این افراد تحت فشارهای روحی و استرس جدی کاری قرار دارند که می بایست این بار را از دوش آنها کم کرده که این کار، با اتخاذ سیاست ها و برنامه های سخت گیرانه ملی  و انجام کارهای فرهنگی و آموزشی میسر خواهد بود.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: بر همگان به ویژه سیاسیون دنیا واضح است که هیات حاکمه آمریکا تحت سیطره صهیونیسم بین المللی قرار دارد لذا استراتژی آنها نسبت به جمهوری اسلامی مشخص است که به جز براندازی به چیز دیگری نمی اندیشند. از این رو فرقی ندارد که کدام نامزد انتخاباتی آمریکا در انتخابات پیروز شود فقط ممکن است تاکتیک های آنها با یک دیگر فرق کند. ایران اسلامی کشوری مستقل است و بر پای خود با تکیه بر ملت و بهره گیری از  ظرفیت های عظیم بالقوه و بالفعل در مقابل آنها می ایستد و راه خود را با صلابت ادامه می دهد وبه برخی از پالس های نابهنجار برخی از سیاسیون داخلی کشور که نگاه به غرب دارند و به دنبال به اصطلاح صلح امام حسنی(ع) از منظر خویش هستند، توجه و اعتنایی نمی کند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: مقام معظم رهبری بیشترین اختیارات را بر اساس قانون اساسی و اصل ولایت فقیه به دولت آقای روحانی داده اما کمترین بهره را دولت از آن برده است. شورای همکاری اقتصادی سران سه قوه تشکیل شده اما در همین دوران مشاهده می کنیم که قیمت ارز، طلا، مسکن، خودرو، لوازم خانگی، غذا و دارو چندین برابر شده است. کجای کار می لنگد؟ آیا بی تدبیری پاره ای از مدیران و دولتمردان است؟ آیا سوء مدیریت است؟ آیا بی برنامگی و ناکارآمدی برخی از دولتمردان است که به نظر می رسد تمام این موارد در وضع امروز کشور دخیل است که در کنار آنها باید این مورد را اضافه کرد که دولت خود را از جمع نخبگانی کشور در حوزه های مختلف دور ساخته است.

زاهدی تاکید کرد: سیاست بازی و سیاسی کاری در اجزای بدنه اجرایی دولت بر خرد جمعی و عقلانی و لحاظ کردن منافع ملی ارجحیت داده شده در حالیکه 9 ماه برای دولت باقی مانده است. بیایید قرارگاه خدمت تشکیل داده و با بهره گیری از نیروهای کارآمد و انقلابی و با رویکرد مدیریت جهادی وضعیت نابسامان معیشتی و اقتصادی مردم را سروسامان دهیم.

وی افزود: امت اسلامی و مردم غیور مسلمان و غیر مسلمان ایران تنفر و انزجار خود را از هیات حاکمه فرانسه اعلام می کند. اظهار تنفر از اهانت به پیامبر اکرم که پیامبر(ص) خوبی ها است. امت اسلامی ضمن احترام به تمام ادیان الهی و پیامبران عظیم الشان(ص) از رهبران دینی دنیا به ویژه جناب پاپ اعظم تقاضا دارد که این حرکت غیر توحیدی و غیر اخلاقی دولتمردان فرانسه را محکوم کرده و همه را دعوت به وحدت و توحید عملی کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس اظهار کرد: وظیفه می دانم از دولت و ملت عراق به ویژه جریان مقاومت در آن کشور به لحاظ پافشاری در جهت اجرای قانون تخلیه پایگاه های آمریکایی از آن کشور تشکر کنم که این پایگاه ها محلی برای تفرقه و اختلاف افکنی بین امت اسلامی و سرکوب جریان مقاومت می باشد.

زاهدی ادامه داد: دهه آینده برای کشورایران دهه فرصت و چالش ها است که اعتقاد دارم که باید زمینه های انتقال مسئولیت ها به نسل سوم و چهارم با شتاب بیشتری انجام شود. بزرگترین فرصت کشور همین نسل جوان، انقلابی، باهوش و میهن دوست است. باید به این نسل میدان داد تا تجربه کسب کرده و آماده پذیرش مسئولیت های سنگین باشد.

وی ضمن تشکر از دولت در خصوص ترمیم حقوق بازنشستگان که البته با تاخیر فراوان صورت گرفت، افزود: از وزارت آموزش و پرورش مطالبه جدی داریم که لایحه نظام رتبه بندی را هرچه سریع تر به مجلس ارائه دهد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به رشادت ها و فداکاری های سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: مقام معظم رهبری از مکتب حاج قاسم نام بردند. این مکتب منظومه ای دارد و درون آن منظومه نظام های وجود دارد که باید آن نظام ها استخراج نموده و برای جوانان کشور و حتی جوانان خارج از کشور تبیین نمود تا راه به کمال رسیدن را بیابند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: برخی از نظام های مکتب حاج قاسم سلیمانی عبارت از نظام فکری و عقیدتی، نظام سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، مدیریتی و جهادی، سلحشوری و مردانگی و نظام تقریب مذاهب اسلامی است که وظیفه  همه دستگاه ها به ویژه دستگاه های آموزشی است که در خصوص این نظام ها و مکتب  حاج قاسم در کتب درسی و محتوای آموزشی استفاده کنند./

پایان پیام

نظر شما