شناسهٔ خبر: 43563815 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مازندران حدود ۱۰ هزار فرزند یتیم و محسن دارد

ساری - ایرنا - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت: حدود ۱۰ هزار فرزند یتیم و محسن در استان وجود دارد که نیازمند حمایت‌های گسترده و جدی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، علی رجبی وندچالی روز دوشنبه در جلسه توجیحی طرح هر کارمند حامی یک فرزند معنوی در ساری افزود : مازندران ۲ هزار و ۸۰۰ فرزند یتیم و بیش از هفت هزار فرزند محسنین دارد که به نوعی دارای سرپرستان از کار افتاده هستند.

وی با اشاره به طرح هر کارمند یک فرزند معنوی ، گفت : این طرح شاید نتواند همه مشکلات این فرندان آسیب پذیر و اقشار محروم را حل کند، اما قدمی مثبت در مسیر رفع نیازهای آنان خواهد بود.

مدیرکل امور اجتماعی سهم هر کارمند برای حضور در این طرح را ۱۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود : این رقم شاید نتواند در زندگی عادی ما تغییری ایجاد کند، اما می تواند برای زندگی ایتام حایز اهمیت باشد.

رجبی اظهار داشت : مازندران به جز نیروهای مسلح ، حدود ۹۴ هزار کارمند رسمی و قراردادی دارد که حضور این تعداد به عنوان حامیات ایتام و محسنین بخش قابل توجهی از نیاز آنها را برطرف می کند.

وی سرانه مستمری دولتی و خیرین هر یتیم را در مازندران ۳۵۰ هزار تومان و هر فرزند محسنین را ۲۵۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت : این در حالی است در برخی استان ها به دلیل حضور پررنگ‌تر خیرین این سرانه حدود ۸۰۰ هزار تومان است .

مدیرکل امور اجتماعی استانداری از همه مدیران دستگاه ها خواست تا نیروهای خود را برای حضور در این عمل خیرخواهانه تشویق کنند.

رجبی با اشاره به اینکه فرم های عضویت در این طرح به همه ادارات ارسال شد ، گفت : تاکنون یک هزار کارمند ، اطلاعات و مراتب رضایت خود برای کسری از حقوق را به دبیرخانه طرح هر کارمند یک حامی فرزند ارسال کردند.

نظر شما