شناسهٔ خبر: 43563545 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تشریح برنامه‌های بنیاد مهدویت در جهت ترویج فرهنگ و آرمان مهدوی

لیلا امیدی

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در نشستی با اشاره به برنامه‌های این بنیاد در روز نهم ربیع‌الاول گفت: تولید انواع پوستر و بروشور در رابطه با موضوع مهدویت بر پایه جشن تکلیف در این روز و همچنین فعال کردن کانال " چشم به راه " از جمله برنامه‌های محتوایی و معارفی است که درصدد ترویج و تولید آن هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود متوسل -مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) - در تشریح برنامه‌های این بنیاد جهت ترویج فرهنگ و آرمان مهدوی اظهار کرد: مهمترین آرمان مهدوی برقراری عدالت در جامعه اسلامی است، نام امام زمان(عج) در قرآن نیامده  و لزومی هم ندارد که بیاید بلکه آیاتی داریم که تطبیقش جز با اهل‌بیت(ع) امکان‌پذیر نیست. روشن‌ترین آیه در بحث مهدویت آیه ۵۵ سوره نور است که خداوند وعده خلافت می‌دهد آن هم از سوی انسان‌های پرهیزگار.

وی ادامه داد: در رابطه با بحث امام زمان(عج) و اصل وجود حضرت و ظهور امام آیات و روایات فراوانی از معصومین(ع) موجود است. حضرت رسول(ص) از همان ابتدای بعثت این بشارت را می‌دهد که فردی از نسل من متولد می‌شود و غیبتی طولانی خواهد داشت و زمانی که ظهور کند زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد. در روایات اهل  سنت نیز از نام مهدی یاد شده است و در روایات شیعه، ائمه معصومین و پیامبر(ص) کلمه قائم آمده است. حتی می‌توان گفت که مهدویت فقط مختص شیعه و سنی نیست بلکه تمام ادیان و فرق به این موضوع تاکید دارند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با بیان اینکه ما درصدد هستیم دراین بنیاد برنامه‌های علمی و آموزشی برای ترویج فرهنگ مهدویت داشته باشیم، گفت: مهمترین فعالیت بنیاد از طریق دفاترش در استان‌ها صورت می‌گیرد، تربیت نیروی متخصص مهدوی در سطح مدرس و مربی، تربیت ۳۰۰۰ مربی در سطح کشور، مبارزه با افکار افراطی و برگزاری اجتماعات و همچنین برنامه‌های فضای مجازی از جمله فعالیت‌های این بنیاد است. ما به دنبال این هستیم در فضای مجازی برای اقشار مختلف برنامه‌هایی را داشته باشیم تا از این طریق با این فرهنگ بیشتر آشنا شوند. مسابقه کتابخوانی تا ۴ آذرماه در رابطه با بحث مهدویت ادامه دارد که علاقمندان می‌توانند به سایت mahdaviat.ir مراجعه و به سوالات پاسخ دهند.

متوسل خاطرنشان کرد: نهم ربیع الاول روزی است که می‌شود عهدی دوباره با امام زمان(عج) بست و بهترین راه در این روز خواندن دعای عهد است. تولید انواع پوستر و بروشور در رابطه با موضوع مهدویت بر پایه جشن تکلیف در این روز و همچنین فعال کردن کانال " چشم به راه " از جمله برنامه‌های محتوایی و معارفی است که درصدد ترویج و تولید آن هستیم.

وی در پایان گفت: هر استان بنا به تفکیک خود برنامه‌هایی دارد، در خیلی از استان‌های ما مدیران بنیاد اهل سنت هستند و این نشان از علاقه شیعه و سنی به بحث مهدویت است. اکنون که در آستانه هفته وحدت به سر می‌بریم یکی از محورهای وحدت‌بخش موضوع مهدویت است. چرا که مهدویت به آینده جهان هستی نگاه ویژه‌ای دارد. شورای سیاست‌گذاری ما با هماهنگی بنیاد مهدویت زیر نظر ائمه جمعه استان‌ها تشکیل شده و به صورت ویژه به برنامه‌های مهدویت می‌پردازد.

انتهای پیام

نظر شما