شناسهٔ خبر: 43562950 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مردم استان مرکزی ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بازسازی عتبات عالیات کمک کردند

اراک - ایرنا - جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: مردم این استان امسال ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی حرم‌های اهل بیت(ع) در عتبات عالیات پرداخت کردندکه بخش عمده آن نقدی و قسمتی نیز طلا و نقره است.

صاحب‌خبر -

«مظفر صفریان» روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: علاوه براین مردم مومن و ولایتمدار استان مرکزی بیش از ۲۰ میلیارد ریال با هدف تهیه اقلام بهداشتی به موکب‌ها و ستادهای بازسازی عتبات عالیات شهرستانی کمک کردند که تمامی آن برای خرید ماسک و مواد ضدعفونی کننده هزینه و بین اقشار نیازمند استان توزیع شد.  

وی میزان تعهد کمک مالی این ستاد در سال جاری را ۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت تجمعات امکان جمع‌آوری کمک‌های بیشتر وجود نداشت.  

صفریان اظهار داشت: براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص مقابله همه‌جانبه با شیوع ویروس کرونا، یک حساب بانکی جدید با هدف حمایت از اقشار کم‌برخوردار در ستاد عتبات عالیات استان مرکزی راه‌اندازی شده که هموطنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به آن واریز کنند.  

وی بیان کرد: ۹۰۰ خادم افتخاری به صورت سازماندهی شده زیر نظر ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در عراق و ایران فعالیت می‌کنند که بهرهگیری هدفمند و با برنامه از توان این افراد در دستور کار قرار دارد.   

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی شمار موکب‌های این نهاد را ۷۸ مورد عنوان کرد و گفت: موکب‌های این استان در تمامی مشکلات و مسائل اجتماعی از قبیل سیل، زلزله و رزمایش کمک مومنانه حضور موثر و هدفمند داشته‌اند.  

صفریان افزود: ضریح مطهر ابراهیم مجاب(ع)، ضریح مطهر حضرت مسلم(ع)، در باب‌الراس حضرت ابوالفضل‌العباس(ع)، روکش مضجع شریف حضرت ابوالفضل(ع) به صورت خاص در استان مرکزی ساخته شده و ستاد بازسازی عتبات عالیات این استان در طرح‌های عمرانی مختلف از جمله  ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم(س) در کربلا و صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف مشارکت داشته است.  

وی ادامه داد: در ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم(س) طرح هر هموطن یک پاکت سیمان راه‌اندازی شد که اقشار مختلف مردم حمایت گسترده‌ای از این طرح کردند و مقدار قابل توجهی سیمان از کارخانه‌های تولیدی داخل خریداری و به عراق ارسال شد.  

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی تاکید کرد: تمامی مصالح ساختمانی که در بازسازی یا توسعه حرم‌های اهل بیت(ع) در عراق بکار می‌رود ساخت داخل است.  

صفریان شفاف‌سازی فعالیت‌های مالی را مهمترین برنامه ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی عنوان کرد و گفت: این اقدام ضمن رفع شائبه، افزایش اعتماد عمومی و در نتیجه حمایت‌های مالی بیشتر برای توسعه حرم‌های اهل بیت(ع)  را به دنبال دارد.  

ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از سال ۱۳۸۴ و ۲ سال پس از فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور کار خود را آغاز کرد.

استان مرکزی در بیش از ۲۰۰ طرح باسازی عتبات عالیات، مشارکت فعالانه داشته است.

نظر شما