شناسهٔ خبر: 43561618 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کمک یک هزار و ۱۷۸ میلیارد تومانی خیرین در دو مرحله از پویش "ایران همدل"

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اجرای دو مرحله از پویش ایران همدل گفت: در این دو پویش خیرین ونیکوکاران در قالب طرحهای اطعام مهدوی ، اطعام واحسان حسینی یک هزار و ۱۷۸ میلیارد تومان به نیازمندان و مددجویان امداد کمک کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سیدمرتضی بختیاری در نشست خبری خود در رابطه با آخرین آمار کمکهای جمع‌آوری شده در پویش ایران همدل اظهار کرد: ابتداً آغاز امامت امام زمان را به همه هموطنان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم همچنین در آستانه ولادت میلاد پرنور حضرت رسول اکرم(ص) و فرزند عزیزشان امام جعفر صادق(ع) قرار داریم که این اعیاد را نیز تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دو پویش ایران همدل خیرین و نیکوکاران گامهای بزرگی را برداشتند. در رابطه با دو مرحله پویش ایران همدل که در قالب اطعام مهدوی، احسان و اطعام حسینی برگزار شد کمکهای قابل توجهی جمع‌آوری و در اختیار نیازمندان و مددجویان کمیته امداد قرار گرفت.

وی گفت: مرحله نخست پویش ایران همدل در ماه مبارک رمضان برگزار شد و خیرین کمکهای قابل توجهی را در قالب این پویش به نیازمندان و مددجویان کمیته امداد انجام دادند. همچنین در مرحله دوم پویش ایران همدل که از عید غدیر آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه داشت نیز کمکهای قابل توجهی جمع‌آوری شد و در اختیار نیازمندان و مددجویان کمیته امداد قرار گرفت. در مرحله دوم پویش ایران همدل در قالب اطعام و احسان حسینی کارهای بزرگی انجام گرفت به طوری که در قالب طرح اطعام حسینی اقدام به طبخ و توزیع مواد غذایی برای مددجویان کمیته امداد صورت گرفت. همچنین در قالب احسان حسینی در مکانهایی که امکان طبخ و توزیع غذا نبود با کمکهای نقدی و غیرنقدی حمایتهایی از نیازمندان و مددجویان کمیته امداد انجام شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اضافه کرد: در طرح اطعام حسینی در مرحله دوم پویش ایران همدل 15 میلیون و 885 هزار پرس غذای گرم با ارزش 266 میلیارد تومان در اختیار خانواده‌ها و نیازمندان و مددجویان قرار گرفت.

بختیاری با اشاره به مشارکت خانواده شهید سردار سلیمانی در پویش ایران همدل خاطرنشان کرد: مشارکت خانواده این شهید بزرگوار منجر به افزایش کمکها به خانواده‌های نیازمند و مددجویان شد و این پویش را پرشورتر کرد.‌ ارزش هر پرس غذای توزیع شده بین خانواده‌ها 16 هزار و 700 تومان محاسبه شده است. همچنین 2667 آشپزخانه برای توزیع و آماده‌سازی غذای گرم راه‌اندازی شد. بیش از 80 هزار نفر به صورت افتخاری در طرح اطعام حسینی مشارکت داشتند.

بختیاری در ادامه به اجرای طرح احسان حسینی در قالب پویش ایران همدل اشاره کرد و گفت: در این طرح نیز اتفاقات مبارکی به نام حضرت امام حسین و شهدای کربلا انجام گرفت به طوری که در محلات و مناطقی که بستر توزیع غذای گرم وجود نداشت اقدام به توزیع بسته‌های ارزاق و معیشتی گرفته شد و 2 هزار 581 محله در این طرح انتخاب شدند. یک میلیون و 695 هزار بسته غذایی با ارزش 180 هزار تومانی هر بسته در محل‌های شناسایی شده و بین خانواده‌‌های نیازمند و مددجو توزیع شد که ارزش آن 360 میلیارد تومان محاسبه شده است.

وی گفت: در مجموع در مرحله دوم پویش ایران همدل که از غید غدیر تا پایان ماه صفر اجرا شد 572 میلیارد تومان از سوی خیرین و نیکوکاران و هموطنان برای کمک به خانواده‌های  نیازمند و مددجویان جمع‌آوری شد که یک کار بزرگ در این ایام محسوب می‌شود. البته در کنار این کمکها، 53 هزار پایگاه بسیج، ستاد اجرای فرمان حضرت امام، بنیاد مستضعفان، گروه‌های جهادی، جمعیت هلال احمر، آستان‌های مقدس، مراکز نیکوکاری در سراسر کشور کمکهای ارزشمند و قابل توجهی را در این ایام داشتند.

بختیاری گفت: در مجموع در دو طرح اطعام مهدوی و اطعام حسینی در قالب دو پویش ایران همدل، 27 میلیون پرس غذای گرم در ماه رمضان و ماه صفر با ارزش 428 میلیارد تومان در بین خانواده‌های نیازمند و مددجویان توزیع شد. همچنین در این ایام بیش از 4 میلیون بسته و ارزاق غذایی به ارزش 750 میلیارد تومان در بین نیازمندان و مددجویان توزیع شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: هموطنان و خیرین و نیکوکاران در دو محله از پویش همدل مبلغ یک هزار و 178 میلیارد تومان به نیازمندان و مددجویان کمیته امداد کمک کردند که این کمکها در این ایام یک رکورد محسوب می‌شود.

وی در رابطه با آغاز مرحله سوم از پویش همدل نیز گفت: در این زمینه نیز جلساتی برگزار شده است و در آن پیشنهاداتی برای برگزاری مرحله سوم ارائه شده  است که از جمله این پینشهادات می‌توان به توجه به اشتغال، درمان، و تهیه جهیزیه زوجهای جوان نیازمند و مددجو کمیته امداد اشاره کرد که البته هنوز این پیشنهادات مورد موافقت قرار نگرفته است و به زودی نتایج این جلسات اعلام خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: البته کمکهای مومنانه و حضور خیرین و نیکوکاران در این عرصه همچنان ادامه خواهد داشت و خیرین و نیکوکاران می‌توانند از طرق مختلف کمکهای خود را به نیازمندان کمیته امداد ارائه کنند.

بختیاری در ادامه به راه‌اندازی موکب اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: این موکب در اربعین امسال راه‌اندازی شده و خیرین و نیکوکاران می‌تواند در عرصه اشتغال نیازمندان و مددجویان کمیته امداد ورود داشته باشند که در این زمینه تعدادی از خیرین با قراردادن سالن‌هایی به مددجویان شرایط اشتغال آنها را فراهم کردند که این اقدام ارزشمندی محسوب می‌شود.

وی همچنین از برنامه‌ریزی کمیته امداد برای تأمین تبلت مورد نیاز دانش‌آموزان تحت پوشش این نهاد اشاره کرد و گفت: البته با کمکهای دستگاه‌های مختلف 50 هزار تبلت تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است که البته نیاز کمیته امداد به 250 هزار تبلت  است که در این زمینه و توافقی که با استانها انجام شده است قرار است 50 درصد از هزینه توسط خیرین استانها و 50 درصد بقیه توسط کمیته امداد تأمین شود. البته طبق آمار بیش از 3 میلیون دانش‌آموز در سطح کشور نیاز به تجهیزات الکترونیکی دارند که امیدواریم به زودی مشکل این گروه از جامعه  افراد نیز مرتفع شود.

بختیاری در ادامه به برنامه اشتغال کمیته امداد در سال 99 اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های تدوین شده در سال جاری استفاده از راهبران شغلی است که البته این طرح از سال گذشته آغاز شده است و امسال نیز با استفاده از تجربیات گذشته ادامه پیدا خواهد کرد. در این طرح از راهبران شغلی برای آموزش مهارت‌آموزی، نظارت، و همچنین عرضه تولیدات محصولات مددجویان استفاده خواهد شد و یک چرخه ارزشمند در حوزه اشتغال خواهد بود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: در سالجای پیش‌بینی می‌شود 50 درصد اشتغال کمیته امداد توسط راهبران شغلی ایجاد شود در حالی که مراکز دانش‌بنیان آمادگی خود را برای توسعه اشتغال در کمیته امداد داشته‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما