شناسهٔ خبر: 43561323 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مرتضی بختیاری:

مرحله سوم رزمایش ایران همدل با رویکرد اشتغال و درمان اجرا می‌شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اجرا شدن مرحله سوم رزمایش ایران همدل با رویکرد اشتغال و درمان، اعلام کرد: مجموع مبالغ کمک‌های مؤمنانه مردم به کمیته امداد طی دو مرحله گذشته یک‌هزار و ۱۷۶ میلیارد تومان بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، نشست خبری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) درباره ارائه گزارش اجرای دو مرحله رزمایش ایران همدل در سراسر کشور امروز دوشنبه، پنجم آبان‌ماه، با حضور مرتضی بختیاری برگزار شد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه مرحله اول رزمایش ایران همدل در آغاز سال بود، اظهار کرد: مرحله دوم این رزمایش با عنوان «اطعام حسینی» در مراکزی که طبخ غذای گرم امکان‌پذیر بود، قبل از محرم آغاز شد و بر این اساس، بیش از ۱۵ میلیون و ۸۸۵ هزار پرس غذای گرم به ارزش ریالی ۲۶۶ میلیارد تومان توزیع شد که در حدود دو هزار و ۶۶۷ آشپزخانه و بیش از ۸۰ هزار نفر به نیت خیرخواهانه فعالیت داشتند.

بختیاری افزود: در کنار پویش اطعام حسینی، طرح اکرام حسینی نیز با هدف کمک‌های نقدی به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد آغاز به کار کرد و دو هزار و ۵۸۱ محله بسته‌های ارزاق و یک‌ میلیون و ۶۹۵ هزار بسته ارزاق میان نیازمندان توزیع شد. همچنین حدود ۳۰۶ میلیارد تومان نیز کمک‌های نقدی در احسان حسینی از سوی مردم جمع‌آوری شد. مجموعاً در هر دو پویش مبلغ ۵۷۲ میلیارد تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده است.

رئیس کمیته امداد تصریح کرد: در مجموع دو مرحله رزمایش ایران همدل، ۲۷ میلیون پرس غذای گرم میان نیازمندان به ارزش ۴۰۸ میلیارد تومان توزیع شد. همچنین بیش از چهار میلیون بسته ارزاق میان نیازمندان توزیع شد. مجموع مبالغ کمک‌های مردمی به کمیته امداد در رزمایش ایران همدل یک‌هزار و ۱۷۶ میلیارد تومان بوده است. مرحله سوم رزمایش ایران همدل نیز حداکثر تا هفته آینده جمع‌بندی می‌شود و طبق نظرات کارشناسی در دو بخش اشتغال و درمان فعالیت خود را ادامه خواهد داد. علاوه بر آن، دریافت کمک‌های مؤمنانه با قوت بیشتر ادامه خواهد یافت. در کنار اشتغال و درمان، تأمین جهیزیه و کمک به زوج‌های نیازمند در مرحله سوم رزمایش مورد توجه است.

تبلت مورد نیاز دانش‌آموزان

رئیس کمیته امداد در بخشی از صحبت‌های خود به موضوع تأمین تبلت مورد نیاز دانش‌آموزان خانواده‌های نیازمند اشاره کرد و گفت: قرار بود تبلت‌های تهیه‌شده برای اعطا به این دانش‌آموزان از محصولات داخلی باشد. در آغاز سال تحصیلی هزار تبلت از سوی کمیته امداد تهیه شد. همچنین ستاد اجرایی فرمان امام قول تأمین ۱۰ هزار تبلت را داده است.

وی افزود: در کشور بیش از سه میلیون دانش‌آموز نیاز به تجهیزات الکترونیک برای استفاده از آموزش مجازی دارند. بدین منظور با تعدادی از استان‌ها هم‌افزایی و مقرر شد که ۵۰ درصد این دستگاه‌ها را خیرین استانی و ۵۰ درصد دیگر را کمیته امداد تأمین کند.

انتهای پیام

نظر شما