شناسهٔ خبر: 43560452 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

شهید «اصغر وحید»، امام‌خمینی(ره) را ابراهیم زمان می‌نامید

شهید «اصغر وحید» پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به یکی از مریدان خاصه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، تبدیل گشت و حضرت امام‌خمینی(ره) را بت شکن و ابراهیم زمان و شاه نگون بخت را نمرود زمان می‌نامید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «اصغر وحید» در تاریخ 22 دی‌ماه 1340 در شهرستان مراغه به دنیا آمد. وی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی برای دفاع از خاک کشورمان به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و پس از چندی مجاهدت در راه اسلام در تاریخ 21 تیرماه 1367 در منطقه عملیاتی شرهانی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «اصغر وحید» در تاریخ 22 دی‌ماه 1340 در خانواده‌ای مذهبی و دوستدار اهل بیت دیده به جهان گشود. از همان دوران طفولیت در قلوب دوستان و اطرافیان خویش جای گرفت. با گذشت زمان علاقه مندی خاصی در وجود وی نسبت به دسته جات حسینی در شهر راغه هویدا شد، بطوریکه در دهه های محرم و ماه مبارک رمضان و شب‌های پنجشنبه هر هفته در جلسات مذهبی هیئت حسینی شرکت می‌نمود.

وی همواره مدافع حق و حقیقت بود و به دردمندان و مظلومین، خصوصاً به افراد پیر و سالمند احترام می‌گذاشت و با تبسم با همه برخورد می‌کرد. پس از اتمام دوران تحصیلی راهنمایی به خدمت مقدس سربازی اعزام و در اوایل سال 1357 به سلامت به خانه مراجعت نمود.

با هویدا شدن شعله‌های دادخواهی علیه رژیم شاهنشاهی، به همراه برادرش به صفوف به هم فشرده انقلابیون پیوست و به یکی از مریدان خاصه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) تبدیل گشت و حضرت امام‌خمینی(ره) را بت شکن و ابراهیم زمان و شاه نگون بخت را نمرود زمان می‌نامید.

آرزو داشت در راه دفاع از حریم و مرز و بوم کشور اسلامی ایران به شهادت برسد و با فرمان حضرت امام‌خمینی(ره) که فرمودند جوانان به جبهه برون و مسئله جنگ را حل کنند در سال 61 به صفوف رزمندگان ارتش پیوست. رشادت‌ها و خدمات صادقانه این رزمنده دلیر ارتش بر احدی از همرزمان وی پوشیده نبود.

همواره رضایت خاطر خانواده و فرماندهان یگان خدمتی را بر خود معطوف می‌داشت. کمک‌های بی‌دریغ وی به افراد فقیر و مستمند مابین اقوام و دوستان همیشه ورد زبان بود. نهایتاً او با خضوع و خشوعی که زمان عبادت و نماز به درگاه خداوندی می نمود، به آرزوی دیرینه خود شهادت در راه دفاع از مرز و بوم رسید.

این شهید والامقام در مورخه 21 تیرماه 1367 در منطقه عملیاتی شرهانی به درجه رفیع شهادت نایل آمد و جسم مبارکش با عظمت و جلال خاصی تا گلزار شهدای مراغه تشییع و در ردیف شهدا این شهر ماوا گزید.

انتهای پیام/

نظر شما