شناسهٔ خبر: 43559030 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

توزیع عادلانه امکانات مهم‌ترین رویکرد شهرداری تبریز است

گروه استانها- شهردار تبریز گفت: توزیع عادلانه امکانات و توجه ویژه به خدمات محله‌ای مهم‌ترین رویکرد شهرداری تبریز در دوره فعلی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، ایرج شهین باهر در آیین افتتاح و بهره برداری پارک یاسمن با بیان این‌که توزیع عادلانه امکانات و توجه ویژه به خدمات محله‌ای مهم‌ترین رویکرد شهرداری تبریز در دوره فعلی است، اظهار داشت: این پارک، سی و هشتمین پارکی است که از آغاز دوره پنجم شورای شهر در تبریز افتتاح می‌شود.

وی افزود: اگرچه تغییرات کاربری بهترین راه درآمدزایی برای شهرداری‌ها محسوب می‌شود اما در این دوره از مدیریت شهری با تغییر کاربری فضای سبز مقابله شد و این رویه تغییر یافت.

شهردار تبریز با اشاره به این‌که این تغییر رویه در بدترین شرایط اقتصادی کشور و شهرداری‌ها رقم خورد،تصریح کرد: با وجود فشار اقتصادی که تمامی شهرداری‌های کشور با آن مواجه هستند، شهرداری تبریز با هدف توسعه سرانه فضای سبز و توزیع امکانات در تمامی مناطق، شهرفروشی و تغییرات کاربری فضای سبز را متوقف کرده و در بعضی مواقع حتی کاربری‌های مسکونی را به کاربری فضای سبز تغییر داده است.

وی، حفظ کاربری فضای سبز و احداث پارک‌ها را دو هدف اساسی عنوان کرد و افزود: احداث پارک‌های محله‌ای از یک سو فرصت بهره مندی از فضاهای شهری را برای تمامی شهروندان فراهم کرده و تمرکز امکانات رفاهی و خدماتی بر مناطق خاص شهر را می‌کاهد؛ از سوی دیگر با توجه به زلزله خیز بودن تبریز، پارک‌های محله ای مهمترین زیرساخت و امکان در مدیریت بحران محسوب می‌شود.

دبیر شورای شهر تبریز نیز در این آیین یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری را محله محوری بودن اقدامات عنوان کرد و گفت: رویکرد توسعه پایدار در تمامی ابعاد مدیریتی و تصمیم گیری‌های شهری وجود دارد.

سعید نیکوخصلت اظهار کرد: در ابتدای شورای پنجم شاید تصور احداث 35 پارک طی یکسال امکان پذیر نبود، اما با تلاش تمام مدیران شهری و همکاران، این مهم عملیاتی شد و شاهد افتتاح سی و هشتمین پارک محله‌ای در تبریز هستیم.

وی با بیان این‌که زیست پذیری کردن محلات مورد توجه شورای شهر است، افزود: برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار، زیست پذیری محلات یکی از مهم‌ترین اهدافی بود که در اولویت قرار گرفته و این مهم زمینه تحقق احداث 38 پارک را در تبریز موثر کرد.

وی گفت: رویکرد توسعه پایدار در تمامی ابعاد مدیریتی و تصمیم گیری‌های شهری وجود داشته و در حوزه توسعه سرانه فضای سبز، ترافیک و اقدامات عمرانی وجود داشته و تصمیم بر مدیریت به صورت محله محور بوده است.

این عضو شورای شهر تبریز تاکید کرد: توزیع امکانات به صورت محله محور، بسیاری از مشکلات و نارسایی زیرساخت را رفع کرده و زمینه توزیع عادلانه امکانات را برای تمامی مناطق شهری فراهم می‌آورد.

وی همچنین از تلاش‌ها و اقدامات شهرداری منطقه 7 و عوامل و همکاران این منطقه در تحقق اهداف کلان شورا و شهرداری تبریز قدردانی کرد.

گفتنی است پارک یاسمن در کوی مختاروند با اختصاص نزدیک به 170 میلیارد ریال اعتبار با حضور شهردار کلانشهر تبریز، جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری افتتاح و تقدیم شهروندان منطقه شد.

انتهای پیام/115/ ع

برچسب‌ها:

نظر شما