شناسهٔ خبر: 43557951 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ورود هزاران پرنده حمایت شده زنگوله بال به شهرستان بیله سوار

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار گفت: دسته‌ای از پرندگان مهاجر حمایت شده زنگوله بال به زیستگاه‌های این شهرستان وارد شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهنام برزگر، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار، اولین دسته از پرنده مهاجر حمایت شده زنگوله بال را که حدود ۲۰۰ قطعه بودند در حال ورود از کشور همسایه جمهوری آذربایجان به اراضی مرزی شهرستان مشاهده نمودند.

او افزود: گونه حمایت شده زنگوله بال با نام محلی مزمک همه ساله در این مواقع از سال جهت زمستان گذرانی بصورت مهاجر به زیستگاه‌های منطقه مغان و بویژه شهرستان بیله سوار مهاجرت می‌کند. این پرنده‌ها معمولاً بصورت گروه‌های بزرگ دیده می‌شوند که در سال‌های اخیر به دلیل افزایش تدابیر حفاظتی و تامین امنیت این پرندگان در این مناطق، خوشبختانه تعدادشان رو به افزایش است.

شهرستان بیله سوار در قسمت شمالی استان اردبیل و هم مرز کشور جمهوری آذربایجان، دارای منابع آبی منشعب از رود ارس و رودخانه مرزی بالهارود بوده و با توجه به وجود اراضی وسیع کشاورزی و مرتعی در این منطقه، زیستگاه انواع پرندگان وحشی عادی و حمایت شده بوده و هرسال با فرارسیدن فصل سرما، پذیرای تعداد زیادی از پرندگان مهاجر از کشور‌های همجوار نیز است.

انتهای پیام/ع

 

نظر شما