شناسهٔ خبر: 43556436 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وظایف شیعیان در زمان غیبت امام زمان (عج) / ‌منتظر واقعی و مطیع نایب حضرتش باشیم

گروه استان‌ها ـ امام جمعه موقت تهران گفت: شیعیان در زمان غیبت امام زمان (عج) وظیفه دارند که منتظر واقعی و مطیع امام و نائب حضرتش امام خامنه‌ای باشیم.

صاحب‌خبر -

آیت الله سیداحمد خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان ، با تبریک آغاز امامت امام زمان (عج) اظهار داشت: حدود 12 قرن از امامت حضرت ولی عصر (ارواحنا له الفداء) می‌گذرد و همچنان سایه اوست که بر سر ماست.

وی با بیان اینکه وجود ما، وجود آسمان و زمین، وجود عالم هستی وابسته به او است افزود: در زیارت خود حضرت نیز می‌خوانیم "بِیُمْنِهِ رُزِقَ الْوَرَی وَ بِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الْاَرْضُ وَ السَّمَاءُ" به واسطۀ وجود مقدس او و به برکت آن حضرت به عالم هستی فیض داده می‌شود و روزی می‌خورند و همه زیر سایه وجود امام زمان (عج) هستیم و به واسطه وجود ایشان آسمان و زمین پابرجا است.

امام جمعه موقت با اشاره به اینکه در این دوران دو وظیفه اصلی به عهده داریم گفت: نخستین وظیفه ما این است که مطیع حضرتش باشیم و اطاعت از نائب عام حضرت ولی عصر (عج)، ولی فقیه امام خامنه‌ای را در راستای اطاعت از آن حضرت می‌دانیم.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: از حضرت ولی عصر (عجل الله فرجه الشریف) نقل شده که فرمودند "فإنهم حجتی علیکم و أنا حجة الله علیهم" فقها و علما بر شما حجت هستند و من بر آنها حجت هستم.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وظیفه دوم ما این است که منتظر واقعی و شایسته آن حضرت باشیم افزود: وظیفه داریم زندگی خود را در همه حوزه‌ها اعم از زندگی خانوادگی، سیاسی و ... را زندگی امام زمان پسند قرار دهیم و به گونه‌ای باشیم که اگر حضرت ظهور کردند ما را به یاری خود بگیرد.

انتهای پیام/511/ش

برچسب‌ها:

نظر شما