شناسهٔ خبر: 43556400 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با دانشجو مطرح شد

گلایه‌های دانشجویی از وضعیت نامناسب اسکان دانشجویان دانشکده پزشکی نیشابور

دانشجویان دانشکده پزشکی نیشابور از وضعیت نامناسب اسکان دانشجویان در خانه معلم گلایه دارند؛ در حالی که پاسخی از سوی مسئولان این دانشکده دریافت نمی‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سال تحصیلی جدید در حالی آغاز شده که در همه دانشگاه‌ها تا جایی که امکان پذیر بوده، از حضور دانشجویان در محیط دانشگاه و خوابگاه ممانعت به عمل آمده است؛ با این حال دانشجویان کارورزی در دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت محدود باید در کلاس‌های خود حضور یابند. در این میان اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها در برخی دانشگاه ها، باعث معضلی برای دانشجویان شده است؛ مثل دانشکده پزشکی نیشابور.

یکی از دانشجویان این دانشکده در گفتگو با خبرنگار ما به تشریح وضعیت خوابگاه و ابتلای دانشجویان به کرونا پرداخت و گفت: ابتدا دانشجویان در خوابگاه مستقر شدند، اما پس از دو هفته محل اسکان دانشجویان پسر را تغییر دادند و آنان را در یک خانه معلم در نیشابور مستقر کردند.

وی ادامه داد: پس از مدتی از این ماجرا، محل اسکان دانشجویان پسر را به یک خانه معلم دیگر منتقل کردند و دانشجویان دختر را در این خانه معلم اسکان دادند.

این دانشجوی دانشکده پزشکی نیشابور بیان کرد: در این جابه جایی ها، رعایت بهداشت به حداقل رسیده بود و ارتباط تماسی دانشجویان با یکدیگر بسیار زیاد بود.

وی به تعداد دانشجویان اسکان یافته در هر اتاق نیز اشاره کرد و گفت: براساس مصوبات وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا در هر اتاق باید حداکثر دو نفر اسکان داشته باشند، اما اتاق‌های خوابگاهی که در اختیار دانشجویان ما قرار گرفته بود، در هر اتاق حدود ۴ نفر ساکن شده بودند.

این دانشجوی نیشابور بیان کرد: دو هفته پیش حال یکی از دانشجویان ساکن خوابگاه بد می‌شود و تست کرونای وی مثبت اعلام می‌شود. پس از آن دانشکده اقدام به غربالگری می‌کند و ۱۰ نفر دیگر که علائم داشتند، شناسایی می‌شوند.

وی با بیان اینکه غربالگری دانشجویان به صورت سوال و جواب از وضعیت جسمانی آنان بوده، ادامه داد: از این تعداد تست هفت نفر مثبت اعلام شد و جواب سه نفر دیگر را نمی‌دانیم.

وی ادامه داد: پس از مثبت شدن تست این هفت نفر، عده‌ای از دانشجویان خوابگاه‌ها را ترک کردند و براساس اعلام دانشجویانی که ساکن خوابگاه بودند، حدود ۷۰ نفر در خوابگاه ساکن بودند که همه آنان درگیر کرونا شده اند.

این دانشجوی دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: به دانشجویان بومی هم اعلام شد که برای تست به مراکز بهداشتی مراجعه کنند، اما پس از مراجعه، از دانشجویان با وجود اینکه علائم داشتند، تست گرفته نشده است.

پیگیری‌های خبرنگار ما از رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور به نتیجه‌ای نرسید. این پیگیری‌ها ادامه دارد و در صورت صدور بیانیه‌ای از سوی مسئولان این دانشکده، بلافاصله منتشر می‌شود.

نظر شما