شناسهٔ خبر: 43556381 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل پست لرستان:

انعقاد تفاهم‌نامه «ستاپ» با پارک علم و فناوری/ حمایت از استارتاپ‌ها

مرضیه حافظی

مدیرکل پست لرستان گفت: تفاهم‌نامه سکوی تجارت الکترونیک پست ایران «ستاپ» بین اداره‌پست و پارک علم و فناوری لرستان بسته شد.

صاحب‌خبر -

محمد ناظری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به عقد تفاهم‌نامه سکوی تجارت الکترونیک پست ایران «ستاپ» بین اداره‌پست و پارک علم و فناوری، اظهار کرد: این برنامه به دنبال طرح تحول دیجیتال تدوین شد، به‌عنوان یک پروژه برنامه محور در سطح شبکه پستی  کشو، به دنبال این هستیم با زیرساخت‌هایی که اداره پست لرستان دارد بتوانیم نسبت به کمیت استارتاپ‌ها، کسب  و کارهای نوین، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور کمک کنیم.

وی افزود: متولی این شرکت‌ها و جامعه هدف معمولاً در استان‌ها پارک‌های علم و فناوری هستند که در ایتان با این نهاد تفاهم کردیم که مقرر شد شرکت‌هایی که می‌توانند در حوزه کسب و کارهای نوین ازجمله استارتاپ‌ها فعالیت داشته باشند توسط پارک علم و فناوری شناسایی شده و به اداره پست معرفی شوند که بتوانیم اهدافی ازجمله افزایش سهم تجارت الکترونیک استان، رونق تولید و نهایتاً توسعه اشتغالزایی است.

مدیرکل پست لرستان افزود: استارتاپ‌ها معمولاً مشاغل نوپایی هستند که بضاعت مالی زیادی ندارند، بنابراین به حمایت‌های مالی نیاز دارند، که مجموعه پست لرستان به‌عنوان یک مجموعه دولتی و با زیرساخت‌ها و ظرفیتی که دارد دنبال این است که این قابلیت‌ها را یک پله بالاتر ارتقاء دهد.

وی با اشاره به این‌که از این شرکت‌های دانش بنیان حمایت‌هایی داریم، عنوان کرد: ازجمله تسهیلات بانکی به شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا وام ارزان‌قیمت با نرخ بهره ۹ درصد، بازپرداخت ۴۸ ماهه و تنفس ۱۲ ماهه به شرکت‌های استارتاپی پرداخت می‌شود، درواقع با می‌توانند با این تسهیلات محصولات و تولیدات خود را توسعه بدهند.

ناظری افزود: کمک دیگر بحث خدمات پایه پستی است، این خدمات شامل قبول و جمع آوری، رهسپاری و حمل و نقل، انبارداری، پست لوجستیک و نهایتاً توزیع ایده‌ها، خدمات و محصولات فعالین را می‌توانیم داشته باشیم.

مدیرکل پست لرستان ادامه داد: موضوع دیگر حمایت در حوزه خدنات ارزش افزوده است، بالاخره این شرکت‌ها خدماتی دارند که باید یک سری ارزش افزوده، پیشران و تسهیلگری وجود داشته باشد که توسعه پیدا کنند، ازجمله درگاه‌های بازارهای الکترونیک پست ایران و  فضاها و امکانات در سطح اداره‌کل پست لرستان است که می‌تواند در اختیار این ارادقرار بگیرد.

وی با بیان این‌که یک کسب و کار به عنوان تسریع کننده و پیش برنده ایده و هدفش این باشد که درواقع یک بخش مالی قوی داشته باشد، افزود: ممکن است محصول یا خدمت یک شرکت فروش داشته باشد در هر نقطه از کشور و نمی‌تواند خودش شخصاً به شهرها و استان‌ها دیگر برود، در این زمان به یک گردش مالی نیاز است و یگ تضمین مالی وجود دارد که در این زمینه مجموعه  پست کشور و  استان در این زمینه زیرساخت‌هایی دارد که پول خریدها نهایتاً به حساب‌های شرکت‌ها واریز شود.

ناظری عنوان کرد: اولین شرکت فناو. رانه قرارداد امضا کردیم که فعالیت کند و ما حمایت‌ها را ارائه دهیم که امیدواریم شرکت‌های بیشتری معرفی شود که که بتوانیم به عنوان یکی از استان های مطرح در حوزه تجارت الکترونیک و خرید و فروش‌های اینترنتی عملکرد خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام   

برچسب‌ها:

نظر شما