شناسهٔ خبر: 43555836 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جمعیت عشایر چهارمحال و بختیاری حدود ۲۳ هزار خانوار اعلام شد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و امور زیربنایی اداره‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: براساس نتایج جدید سرشماری عشایر کشور، جمعیت عشایر این استان در دوره ییلاق ۲۲ هزار و ۹۲۳ خانوار برابر با ۱۱۸ هزار و ۹۰۰ نفر اعلام شد.

صاحب‌خبر -

یدالله چراغپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: براساس سرشماری جدید جامعه عشایری کشور، جمعیت عشایر کوچنده ایران یک میلیون و ۱۰۸ هزار و ۶۴۰ نفر در قالب ۲۴۶ هزار و ۴۵ خانوار است.
وی افزود: بیشترین جمعیت عشایر ایران در دوره ییلاق مربوط به استان‌های کرمان با ۱۲۱ هزار و ۸۷۱ نفر در قالب ۲۹ هزار و ۹۲۶ خانوار، فارس ۱۰۱ هزار و ۳۳۱ نفر در قالب ۲۴ هزار و ۲۴۷ خانوار و چهارمحال و بختیاری ۱۱۸ هزار و ۹۰۰ نفر در قالب ۲۲ هزار و ۹۲۳ خانوار است.
وی افزود: براساس این آمار، چهارمحال و بختیاری در دوره ییلاق رتبه سوم استان‌های کشور در جمعیت عشایری را دارد.
چراغ‌پور تصریح کرد: همچنین بیشترین جمعیت در دوره قشلاقی مربوط به استان‌های خوزستان با ۱۷۰ هزار و ۴۹۹ نفر در قالب ۳۱ هزار و ۶۸۹ نفر، کرمان ۱۱۷ هزار و ۹۴۴ نفر در قالب ۲۸ هزار و ۹۲۳ نفر، فارس ۱۱۲ هزار و ۸۹۳ نفر در قالب ۲۶ هزار و ۶۰۹ خانوار است.
وی یادآور شد: هم‌اکنون چهارمحال و بختیاری از لحاظ جمعیت سومین استان و از نظر خانوار دومین استان عشایرنشین ایران است.
به گزارش ایرنا،  عشایر کوچرو چهارمحال و بختیاری در فصل پاییز به سمت خوزستان و در فصل بهار نیز به سمت فارس، اصفهان و چهارمحال و بختیاری کوچ می‌کنند.

نظر شما