شناسهٔ خبر: 43555817 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۲۱۹۴ روستای سیستان و بلوچستان در طرح آبرسانی ملی قرار گرفته اند

محمدامین میربلوچ زهی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: ۲۱۹۴ روستای استان که فاقد شبکه آبرسانی و دارای تنش آبی هستند در طرح آبرسانی ملی قرار گرفته اند.

صاحب‌خبر -

علیرضا قاسمی در حاشیه بازدید مشترک خود با نماینده مردم خاش در مجلس از پروژه دست آبخوان در گفت وگو با  ایسنا بیان کرد: اجرای ۱۸ مجتمع آبرسانی روستایی و ۱۶ پروژه تک روستایی استان در دست اقدام و اجرا هستند و تاکنون ۳۶۳ روستا آبدار شده اند.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی شده که تا پایان سال مالی ۹۹ تعداد ۱۷۳ روستای جدید استان وارد مدار بهره برداری قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: تا پایان فعالیت دولت شاخص بهره مندی مردم روستایی استان از نعمت دسترسی به آب شرب سالم به ۷۳ درصد می رسد و هم اینک نیز شاخص بهره مندی آب در مناطق روستایی سیستان و بلوچستان ۶۸ درصد است.

وی افزود: به دنبال سفر دکتر قالیباف رییس مجلس به استان بر اساس تفاهم نامه ای که بین استانداری سیستان و بلوچستان، وزارت نیرو و مجلس برقرار شده مقرر است تا پایان سال آینده ۶۰۸ روستای جدید استان آبرسانی شوند.

قاسمی گفت: پروژه شاخص آبرسانی روستایی دشت آبخوان خاش با پیش بینی تامین آب شرب افزون بر ۴۵۰۰ نفر از مردم ۴۸ روستا به طول ۱۵۰ کیلومتر از سال ۹۵ شروع شده که تاکنون آب رسانی به یازده روستا با هزینه افزون بر ۲۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام شده، دارای ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و برای تکمیل آن تا پایان دولت به حدود ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و قرار است تا روزهای آینده یکصد میلیارد ریال اعتبار تامین نیازهای طرح را به پیمانکار پروژه بپردازیم.

وی شاخص بهره مندی آب خاش را در حال حاضر بالای ۷۱ درصد عنوان کرد که تا پایان اجرای پروژه دشت آبخوان به حدود ۷۵ درصد برسد و قطعا با بهره برداری از پروژه روستایی شهید خیابانیان شاخص بهره مندی آب در این شهرستان بالاتر از شاخص کشوری می رسد.

وی گفت: پروژه مجتمع آبرسانی چاه احمد تفتان نیز آماده بهره برداری بوده که حداکثر تا دو هفته آینده تلاش می کنیم 17 روستای چاه احمد را آبدار کنیم.

اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از تلاش های شرکت آب و فاضلاب استان برای رفع مشکلات حوزه تامین آب شرب روستائیان و عشایر گفت: تسریع در اجرای پروژه های آبرسانی و جمع آوری سیستم آبرسانی سیار از دغدغه های مهم مردم نقاط روستایی شهرستان است که امیدواریم با حمایت های دولت و همت پیمانکاران و نیز مشارکت خیران آب شاهد ارتقای شاخص های بهره مندی مردم از نعمت آب شرب باشیم.

وی اظهارکرد: کند بودن طرح های آبرسانی در نقاط روستایی خاش جای گلایه مندی دارد که امیدواریم در سفر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و بررسی نواقص اجرای طرح از مشکلات این موضوع گره گشایی شود.

انتهای پیام

نظر شما