شناسهٔ خبر: 43555764 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اختصاصی ایرنا؛

رشد ۵۱ درصدی صنعت در همدان

همدان- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از صدور پروانه بهره‌برداری برای ۵۶ واحد صنعتی استان خبر داد و گفت: استقرار واحدهای جدید در مقایسه با سال گذشته رشد ۵۱ درصدی دارد.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا متین روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای استقرار این واحدهای جدید یک هزار و ۸۶ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و حمایت دولت سرمایه‌گذاری شده است.

او گفت: پارسال همین موقع ۳۷ پروانه بهره‌برداری با سرمایه گذاری ۹۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و اشتغال ۶۰۱ نفر صادر شده بود که امسال افزایش چشمگیری یافته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان افزود: این واحدها در زمینه کانی غیرفلزی، ابزار پزشکی، محصولات فلزی فابریکی، محصولات شیمیایی، لاستیک و پلاستیک، دباغی و چرم، ماشین آلات و دستگاه های برقی، بازیافت، وسایل نقلیه موتوری و منسوجات فعالیت می‌کنند. 

متین خاطرنشان کرد: در این واحدهای صنعتی یک هزار و ۴۳۱ نفر مشغول به کار می شوند که تاثیر بسزایی در اشتغال و رونق کسب و کار استان دارد. 

او به صدور ۸۲۱ جواز تاسیس از ابتدای سال جاری اشاره کرد و افزود: برای ایجاد این واحدها ۶ هزار و ۱۲۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی و حمایت دولت نیاز است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت پیش‌بینی کرد: در این واحدها ۱۱ هزار و ۲۱۵ نفر نیروی متخصص و مبتدی مشغول به کار شوند. 

به گفته متین صدور جواز تاسیس نخستین مرحله استقرار واحدهای صنعتی است و پس از آن مجریان باید به دنبال ساخت و ساز و تهیه و نصب ماشین‌آلات باشند و سپس پروانه بهره‌برداری برای آنها صادر می‌شود.  

او با بیان اینکه فرآیند ساخت و ساز و راه اندازی خط تولید دست کم یک سال طول می کشد یادآوری کرد: در این مراحل مجریان طرحها را تنها نگذاشته و تا رسیدن به بهره‌برداری آنها را مشاوره و پشتیبانی می‌کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان اضافه کرد: پارسال همین موقع ۴۱۸ جواز با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۹۸۸ میلیارد تومان صادر شده بود که در این زمینه امسال رشد ۹۶ درصدی را شاهد هستیم. 

متین گفت: بیشترین جواز صادر شده در زمینه محصولات کانی غیرفلزی، مبلمان، ساخت ماشین آلات و تجهیزات و محصولات از لاستیک و پلاستیک است.

در حال حاضر حدود یک هزار و ۴۰ واحد صنعتی در استان همدان فعالیت دارند. 

نظر شما