شناسهٔ خبر: 43555714 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز اعمال دور جدید محدودیت‌های کرونایی در چهار شهر لرستان

خرم‌آباد - ایرنا - ۴۳ شهر کشور در جدیدترین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مناطق حاد کرونا شناسایی شده‌اند که لرستان با چهار شهر، در رده سوم این فهرست قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا لرستان در حالی که نسبت به سایر استان های بزرگ، دارای شهرها و جمعیت کمتری است اما در پیک ( اوج) سوم شیوع کرونا در میان استان های همجوار بیشترین شهرستان با وضعیت فوق حاد را دارد.

آذربایجان شرقی با ۶ و اصفهان با پنج شهرستان حاد کرونا اول و دوم این جدول هستند و لرستان با چهار شهرستان از مجموع شهرستان های ۱۱ گانه پس از این استان ها قرار گرفته است.

هر چند اعلام کمبود تجهیزات بیمارستانی از سوی مسوولان شهرهایی همچون پلدختر عامل حاد شدن شرایط در این شهرستانها بیان شده اما بدون شک برگزاری مراسم سنتی ازدواج و عزاداری ، در خانه لرستانی ها را به روی ویروس کرونا باز کرده است.

مسوولان لرستان طی ماه های گذشته به وضوح اذعان داشته اند مجالس و تجمع های بدون ضرورت از اصلی ترین عوامل شیوع کرونا در استان و قرار گرفتن متوالی این منطقه در شرایط قرمز است.

باتوجه به تداوم روند افزاشی شیوع کرونا در استان، الیگودرز، دورود، پلدختر و کوهدشت  در شرایط فوق حاد قرار گرفته اند و از امروز پنج آبان ماه شامل تعطیلی گسترده اصناف غیرضروری می شوند.

بر اساس اعلام جدید محدویت های کرونایی در ۴۳ شهر با وضعیت فوق حاد، اصناف  گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ تعطیل هستند و تخطی از این مصوبه با اعمال قانون مواجه خواهد شد.

مشاغل گروه دوم شامل پاساژها و مراکز خرید و مال‌های فروش غیر مواد غذایی، تمرین و انجام مسابقه‌های ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، قنادی یا

شیرینی فروشی، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فرش و موکت فروشی،

اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و

عکاسی، مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی می‌شوند.

مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای

سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی می‌شوند.

گروه چهارم نیز شامل شامل برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چای خانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی هستند.

آنگونه که سید موسی خادمی استاندار لرستان می گوید برای حفظ جان مردم محدودیت ها از امروز با نظارت کامل اعمال خواهد شد و اجازه نمی دهیم که جان مردم با بی مبادلاتی برخی به خطر بیفتند.

وی از دستگاههای اداری و صنوف استان و همچنین کلیه کسب و کارهایی که بواسطه اینکه مایحتاج مردم را در این چهار شهر تامین می کنند خواست در این مدت از ارایه خدمات به افراد بدون ماسک خودداری کنند.

نظر شما