شناسهٔ خبر: 43555648 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با دانشجو مطرح شد؛

امانی: توهین به اعتقادات مسلمانان با هدف جبران باخت غرب در مصاف با لیبرال دمکراسی و اسلام است

حافظ منافع سابق ایران در قاهره گفت: غرب خود را در مصاف لیبرال دمکراسی و اسلام بازنده می‌بیند و تلاش می‌کند از این طریق اعتقادات اسلامی را زیر سوال ببرد.

صاحب‌خبر -

مجتبی امانی حافظ منافع سابق ایران در قاهره در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو در خصوص توهین چند باره نشریات فرانسوی به ساحت مقدس پیغمبر اسلام و ضرورت اجماع کشور‌های اسلامی در قبال این اقدام گفت: در غرب یک نوع تظاهر به آزادی لجام گسیخته وجود دارد که از یک سو اجازه هر نوع بی احترامی به مبانی اعتقادی دیگران را می‌دهند و از سوی دیگر هر نوع انتقاد یا انکار در قبال مبانی غرب با مقاومت شدید پاسخ می‌دهند.

وی ادامه داد: این دو گانگی در سیاست غرب کاملا واضح است این در حالی است که احترام به عقاید دیگران جزو اصول اساسی و فکری بشر است و همه کشور‌ها قوانین مشخصی را راجع به این موضوعات دارند.

امانی تصریح کرد:، اما در مورد اقدامات چند باره رسانه‌های فرانسوی در توهین به شخصیت‌های مورد احترام مسلمانان به نظر می‌رسد غرب خود را در مصاف لیبرال دمکراسی و اسلام بازنده می‌بیند و تلاش می‌کند از این طریق اعتقادات اسلامی را زیر سوال ببرد.

حافظ منافع سابق ایران در قاهره تاکید کرد: این موضوع واضح است که مقامات غربی شاهد افزایش توجه روز افزون به دین اسلام در کشور‌های خود هستند و شاید تصور می‌کنند از این طریق بتوانند جلوی این حجم از گرایش به اسلام را بگیرند در حالی که این کار با اصول آزادی فکر و اندیشه در تضاد است.

وی در خصوص وظیفه کشور‌های اسلامی در قبال این قبیل اقدامات و توهین‌ها گفت: در مورد کشور‌های اسلامی به نظر می‌رسد این ارزش‌ها هم، چون سایر ارزش‌هایی که حکام کشور‌های اسلامی اجازه داده اند نظام لیبرال دمکراسی غرب به آن‌ها تعرض کند ،باشد یعنی بدون اینکه وارد اقدامات عملی شوند سعی می‌کنند با اقدامات ظاهری افکار عمومی را قانع کنند که در برابر این قبیل اقدامات توهین آمیز سکوت کنند.

امانی ادامه داد: این توهین نیازمند واکنش‌های جدی‌تر و عملیاتی‌تر از سوی کشور‌های اسلامی است که متاسفانه در طول سالیان اخیر موسسات بین المللی اسلامی نظیر سازمان همکاری‌های اسلامی عملا به دلیل تسلط سعودی‌ها بر این نهاد از هر نوع خدمات دهی و اقدام در جهان اسلام کنار رفتند و کسی اظهارات مسئولین این سازمان و جلسات آن‌ها را جدی نمی‌گیرد.

حافظ منافع سابق ایران در قاهره در پایان خاطر نشان کرد: آنچه ما باید عمل کنیم در حقیقت روشنگری در برابر معیا‌های دو گانه در غرب است که باعث می‌شود اقدام توهین آمیز آن‌ها تاثیرگذاری نداشته باشد.

نظر شما