شناسهٔ خبر: 43555602 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عرضه دام بیشتر از نیاز مردم استان همدان در بازار/گرانی سد خرید مردم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در استان بیشتر از مصرف شهروندان تولید گوشت قرمز داریم و عرضه لاشه دام در بازار کاهش نداشته است.

صاحب‌خبر -

عرضه دام بیشتر از نیاز مردم استان همدان در بازار/گرانی سد خرید مردم

منصور رضونی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: ظرفیت تولید گوشت قرمز در استان همدان ۳۲ هزار و ۹۷۰ تن در سال است درحالیکه مصرف سالانه شهروندان  استان کمتر از ۲۲ هزار تن گوشت قرمز است.

او با بیان اینکه پرورش دام سبک و سنگین امسال در استان افزایش یافته است افزود: هم اکنون ۳۸۴ هزار و ۷۸۶  راس دام سنگین گاو و گوساله، و یک میلیون و ۳۴۵ هزار راس دام سبک در واحد‌های دامداری صنعتی و سنتی استان وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: از این دام‌ها ۱۰۱ هزار و ۴۰۰ راس دام‌ سنگین و ۴۱۶ هزار راس از دام‌ سبک قابل کشتارند.

رضوانی جلال با بیان اینکه امسال ۱۵ هزار دام سنگین به بازار عرضه شده است افزود: از این دام‌ها ۱۱ هزار و ۶۷۶ راس دام کشتار شده اند و بقیه برای نگهداری و یا معامله خریداری شده اند.

او ادامه داد: طی ۷ ماهه نخست پارسال ما ۱۰ هزار و ۵۳۴ راس دام را کشتار کردیم و کشتار گاو و گوساله در کشتارگاه‌های استان بیشتر از پارسال شده است.

رضوانی جلال افزایش قیمت گوشت را در مقایسه با سایر اقلام کم دانست و افزود: ما در کشتار دام سبک امسال با کشتار ۸۳ هزار و ۶۹۸ راس گوسفند، کمی کاهش درمقایسه با کشتار ۸۳ هزار و ۸۶۱ راسی مدت مشابه پارسال داشته ایم.

هم اکنون قیمت هر کیلو گرم گوشت قرمز مخلوط گوسفندی در استان ۱۲۰ هزار تومان و گوشت گوساله ۱۱۰ هزار تومان است.

انتهای پیام/ا

نظر شما