شناسهٔ خبر: 43555537 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رئیس بسیج سازندگی سپاه قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در گفتگو با «جوان» عنوان کرد

اجرای ۱۲۵۰ طرح محرومیت‌زدایی به همت گروه‌های جهادی

روزنامه جوان

امسال با کمک گروه‌های جهادی یک هزار و ۲۵۰ طرح محرومیت‌زدایی با ایجاد اشتغال برای ۵ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود. بر همین اساس و به همت بسیج سازندگی استان هم اکنون ۴۵۰ صندوق اشتغالزای مردم یار و ۱۸ تعاونی در شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی و ۵۵۰ نیروگاه خورشیدی نیز در مناطق محروم استان اجرا شده است.

صاحب‌خبر -
سرویس ایران جوان آنلاین: رئیس بسیج سازندگی سپاه قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در گفتگو با «جوان» با بیان اینکه امسال با کمک گروه‌های جهادی یک هزار و ۲۵۰ طرح محرومیت‌زدایی در استان با هدف ایجاد اشتغال برای ۵ هزار نفر اجرا می‌شود، می‌گوید: در سال‌های اخیر شاهد رشد گسترده و چشمگیر فعالیت گروه‌های جهادی در عرصه‌های محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی در مناطق روستایی و شهری کشور بوده‌ایم. مهم‌ترین نقطه‌ی قوت این گروه‌ها، مردمی بودن و خودجوش بودن آنهاست. سرهنگ پاسدار هوشنگ فولادی با تأکید بر اینکه هم اینک ۴۵۰ صندوق اشتغالزایی مردم یار و ۱۸ تعاونی در استان راه‌اندازی و ۵۵۰ نیروگاه خورشیدی در مناطق محروم به بهره‌برداری رسیده است، ادامه می‌دهد: توانمندسازی، توسعه و تخصصی کردن گروه‌های جهادی، توسعه کمی و کیفی صندوق‌های اشتغالزایی مردمی، آموزش به گروه‌های جهادی در مواجهه با حوادث طبیعی نظیر سیل و زلزله، ایجاد صندوق‌های اشتغالزایی مردم‌یار و تعاونی و ظرفیت‌سازی برای آبادانی و محرومیت‌زدایی از استان با سایر نهاد‌ها از جمله رویکرد‌های سازمان بسیج سازندگی استان و گروه‌های جهادی است.

به گفته این مسئول، کمک به کاهش ضایعات کشاورزی، واکسیناسیون دام‌ها به همت گروه‌های جهادی، لایروبی قنوات و جدول کشی کشاورزی در روستا‌های کاکولک و وانان، آبرسانی به هفت روستا در شهرستان‌های لردگان و بروجن و ارائه تسهیلات به خانوار‌های آسیب‌دیده از کرونا از دیگر اقداماتی است که از سوی سازمان بسیج سازندگی انجام شده است. رئیس بسیج سازندگی سپاه قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هم اکنون ۷ هزار بسته معیشتی آماده شده که توسط گروه‌های جهادی و همزمان با تولد حضرت رسول (ص) در سطح استان توزیع خواهد شد، خاطر نشان می‌کند: ساخت ۳۲۵ خانه برای محرومان با مشارکت کمیته امداد و بهزیستی و احداث ۳۵ مسکن برای خانوار‌های مستضعفی که زیر‌پوشش هیچ نهادی نیستند از دیگر اقدامات انجام شده در سال‌جاری است، می‌گوید: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶۰ میلیارد تومان به کمک مؤمنانه اختصاص یافت که در قالب بسته‌های معیشتی و بخشودگی اجاره بهای مغازه‌ها در استان به نیازمندان و آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا اعطا شد. فولادی می‌افزاید: از این میزان ۳۲ میلیارد تومان کمک مؤمنانه از سوی سپاه، ۲۱ میلیارد تومان از سوی کمیته امداد و مابقی از سوی سایر دستگاه‌ها جمع‌آوری و اهدا شده است.

وی با بیان اینکه در سال جهش تولید کمک‌های شایانی صورت گرفته است، ادامه می‌دهد: تهیه و اهدای جهیزیه به نوعروسان، توزیع پوشاک، توزیع ۱۸ هزار و ۴۱۷ بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان، توزیع ۶۱ هزار و ۸۹۲ پرس غذای افطاری و تجهیز مساجد از دیگر اقداماتی است که در سال جهش تولید از سوی بسیج‌سازندگی استان انجام شده است. این مسئول می‌گوید: در راستای تحقق شعار امسال همچنین تفاهمنامه‌هایی با ادارات و سایر نهاد‌های استان در حوزه‌های آموزشی، پرداخت تسهیلات و ساخت و ساز مدارس، مسکن مددجویان، احداث پل، جاده، گلزار شهدا، مشاوره حقوقی، کاشت نهال و حفظ و حراست از جنگل‌ها و کارگاره آموزشی پرورش گوسفند‌های بومی استان منعقد شده است. رئیس بسیج سازندگی سپاه قمربنی هاشم (ع) به اقدامات این سازمان در ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا نیز اشاره کرد و یادآوری می‌کند: راه‌اندازی و تجهیز ۳۲ کارگاه خیاطی، توزیع و محلول پاشی مکان‌های عمومی، تهیه و توزیع بروشور‌های آموزشی، آموزش چهره به چهره در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله این اقدامات بوده است.

نظر شما