شناسهٔ خبر: 43555478 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

توزیع ۲۵ هزار تن نهاده دامی؛ نرخ هر کیلو دام به ۴۸ هزار تومان رسید

مدیر عامل اتحادیه تعاونی عشایر گفت: ۲۵ هزار تن نهاده دامی در اختیار عشایر قرار می‌گیرد تا مشکلات آنان مرتفع شود.

صاحب‌خبر -

فضل خرم مدیر عامل اتحادیه تعاونی عشایر دامداران متحرک در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه عشایر در تامین نهاده‌های دامی دچار مشکل هستند، اظهار کرد: عشایر همانند سایر تولیدکنندگان در امر تولید به دلیل تامین نهاده‌های دامی دچار مشکل هستند.

او افزود: علی رغم آنکه مجوز توزیع ۲۵ هزار تنی نهاده دامی را به عشایر داده‌اند، اما تاکنون مجوز آن به دلیل برداشت ذخایر استراتژیک صادر نشده است، پیش ببنی می‌شود ظرف هفته آینده در اختیار عشایر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید

کنترل بازار گوشت شدنی است؛ نرخ هر کیلو دام ۳۹ هزار تومان

خرم درباره آخرین وضعیت عرضه دام بیان کرد: در ستاد تنظیم بازار، با پشتیبانی امور دام، سیاست‌های خوبی را دنبال می‌کنیم به طوری که پشتیبانی امور دام قرار است بحث پیش خرید دام و توزیع نهاده به عشایر را داشته باشد.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های عشایر ادامه داد: طی چند روز اخیر نرخ تمام شده تولید بیش از عرضه بود که این امر نگرانی‌هایی برای دامداران ایجاد کرده است که خوشبختانه تا حدودی قیمت‌ها تعدیل شد، هر چند ممکن است در هفته‌های آتی مجدد قیمت کاهش یابد.

او متوسط قیمت فعلی هر کیلو دام سبک را ۴۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به نوسان نرخ نهاده‌های دامی، اگر قیمت قبلی دام در بازار تداوم داشت، تولید برای عشایر توجیه اقتصادی نداشت.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولید، انتظار می‌رود شرایط بحران را پشت سر بگذاریم تا تولید دچار مشکل نشود.

انتهای پیام/

نظر شما