شناسهٔ خبر: 43555403 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اسلامی: کرونا از یک تیم‌ والیبال به تیم بسکتبال قزوین منتقل شد

اصغر عبداللهی

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری قزوین‌گفت: یکی از تیم‌های والیبال کرونا داشت و پس از بازی کردن در سالن ما، کرونا به تیم ما منتقل شد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا اسلامی در گفت و گو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت تیم بسکتبال شهرداری قزوین با توجه به بالا بودن تعداد مبتلایان به کرونای این تیم، توضیح داد: خدا را شکر پس از پشت سر گذاشتن دوران قرنطینه همه نفرات تیم به تمرینات برگشته‌اند و کارهای تیمی را ادامه‌ می‌دهیم تا با شرایط خوب به استقبال لیگ برویم.

او درباره شیوه جدید برگزاری مسابقات لیگ برتر نیز اظهار کرد: واقعیت این است چاره‌ای نبود و شیوه‌های دیگر به صلاح نبود که فدراسیون‌ تصمیم گرفت با این روش لیگ را پیش ببرد. به نظرم بهترین شرایط و سبک برگزاری مسابقات هم همین روش بود که خوشبختان اتخاذ شد. در این روش فاصله‌های معقولی میان بازی‌های تیم‌ها است و اگر خدایی نکرده بخاطر بی‌احتیاطی یک باشگاه یا شرایط خاص بازیکنان آن تیم مبتلا شوند زمان ریکاوری وجود دارد. خیلی از تیم‌ها متکی به یکی دو بازیکن هستند و اگر مدت زمان زیادی آن نفرات را از دست دهند به مشکل خواهند خورد، در این روش موضوع گفته شده تا حد زیادی قابل کنترل است.

سرمربی تیم شهرداری قزوین افزود: مخصوصا در گروه ما که واقعا گروه مرگ است، هفت تیم خوب با ملی‌پوشان و بازیکنان خارجی حضور دارند که در صورت مبتلا شدن بازیکنانشان نهایتا یک یا دو بازی آن‌ها را در اختیار نخواهند داشت. همچنین یکسری تیم‌ها نهایتا به دو بازیکن مهم متکی هستند که اگر بیش از دو بازی آن‌ها را نداشته باشند همه هزینه‌هایی که کرده‌اند به باد می‌رود. به هر صورت زندگی در جریان است و فکر ‌می کنم با رعایت پروتکل‌ها بر اساس روش تایید شده، می‌توانیم لیگ خوبی را پشت سر بگذاریم و خوشبین هستم.

طبق تصمیم گرفته شده توسط فدراسیون بسکتبال، تیم‌ها موظف هستند تنها در سه مرحله (قبل از شروع لیگ، نیم فصل و برای مرحله پلی‌آف) تست کرونا بدهند. اسلامی در این مورد تصریح کرد: در هر صورت بخاطر فاصله میان مسابقات شاید بهتر باشد که برای هر دور از مسابقه‌ها تیم‌ها تست کرونا بدهند. من هم فکر می‌کنم که این تعداد تست کافی نیست و اگر امکانش باشد تیم‌ها تا نیم فصل حداقل دوبار دیگر باید تست بدهند. قطعا با این اقدام شرایط بهتر می‌شود و به نظرم موضوع مهمی است. لیگ امسال با نظارت مستقیم فدراسیون برگزار می‌شود و مطمئنا اگر موضوعی باشد باید خود فدراسیون پاسخگو باشد. نظر من هم این است که تیم‌ها یک یا دوبار دیگر تا پایان نیم فصل تست بدهند. اگر خدایی نکرده بازیکنی آلوده باشد همه تیم را گرفتار می‌کند،‌ باید نظارت و توجه دقیقی روی این موضوع باشد. 

او ادامه داد: واقعا وقتی که من شرایط عمومی بازیکنانم را طی دو هفته گذشته ‌می دیدم نگران می شدم. شرایط سخت است و اگر بازیکنی مبتلا شود در کنار بحث مهم سلامتی که به خطر می‌افتد، هزینه‌های زیادی نیز به گردن باشگاه می افتد. بازیکن مبتلا باید در فضای کاملا ایزوله و تحت مراقبت شدید پزشکی باشد. هر بازیکن حدودا سه چهار میلیون هزینه برای باشگاه به همراه خواهد داشت تا از قرنطینه خارج شود. مرتب یک روز درمیان باید پزشک تیم و متخصص برای کنترل شرایط بازیکنان بیایند، دارو، سرم، کنترل تغذیه و حتی مصرف میوه فرد مبتلا باید کنترل شود. واقعا کار سخت می‌شود و باید شرایطی باشد که تیم‌ها حداقل ۱۵ روز یکبار تست بدهند تا اگر یک یا دو بازیکن آلوده بودند شناسایی شوند. مسلما هزینه تیم‌های تهرانی کمتر از تیم‌های شهرستانی است، اما باید بدانیم که یک فرد مبتلا می‌تواند همه تیم را درگیر کرده و اهداف یک باشگاه را به خطر بیاندازد. 

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری قزوین با اشاره به تعطیلی لیگ والیبال بخاطر کرونا، گفت: شما لیگ‌های فدراسیون‌های دیگر مانند والیبال را اگر در نظر بگیرید، به دلیل شیوع گسترده بیماری میان تیم‌ها حدودا ۲۰ روز تعطیل شده است و تازه قرار است در صورت امکان شیوه برگزاری لیگ را تغییر دهند. به نظرم لازم است زود به زود این تست‌ها از تیم‌ها گرفته شود. در لیگ والیبال یک تیم که تعداد زیادی بازیکن آلوده به ویروس کرونا داشت به تیم والیبال باشگاه ما نیز این ویروس را انتقال داد و به دلیل اینکه سالن تمرین بسکتبال و والیبال یکی است بسکتبالیست‌های ما نیز مبتلا شدند. کار سخت است و باید با دقت بیشتری پیش برویم.

اسلامی درباره هدفگذاری تیم شهرداری قزوین برای فصل جدید لیگ بسکتبال نیز گفت: تعداد تیم‌ها در این فصل زیاد شده و واقعا باشگاه‌ها با هزینه‌های قابل توجهی تیم بسته‌اند، متاسفانه به دلیل تقاضای زیادی که برای ملی‌پوشان بود نتوانستیم نفرات ملی‌پوش جذب کنیم. با چند نفر توافق داشتیم اما با قیمت‌های بالاتر به تیم‌های دیگر پیوستند. تیم جوان و یکدستی داریم، ان‌شاءالله یک بازیکن خارجی هم به تیم اضافه می‌شود. ما برای پیروزی در تمام بازی‌ها وارد زمین خواهیم شدن. به قدرت و مهره‌های پر شمار حریفان نیز کاری نداریم.

او در پایان راجع به فاصله کم‌ میان شروع لیگ‌ و تعطیلی مسابقات بخاطر اردوی تیم ملی نیز گفت: بخواهیم کارشناسی موضوع را ببینیم اگر فاصله مسابقات به صورت معمول باشد تیم‌ها تمایلی ندارند، اما با توجه به اینکه امسال تیم‌ها معمولا هر ده دوازده روز بازی دارند به نظرم این اردو مورد استقبال باشد. یکسری تیم‌ها هم چون خارجی‌های آن‌ها نیامده‌اند صلاح می‌بینند که لیگ تعطیل باشد تا نفراتشان اضافه شود. اگر از قبل برنامه ریزی می شد و شروع لیگ را برای بعد از این تاریخ می گذاشتند بهتر بود، اما الان شرایطی است که همکاری همه باشگاه‌ها را می‌خواهد و ما هم همین کار را می‌کنیم چون تیم ملی برای ما مهم است.

انتهای پیام

نظر شما