شناسهٔ خبر: 43552976 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله صدیقی:

آماده سازی جامعه برای امامت ولی عصر، رسالت امام حسن عسکری بود

خراسان رضوی - امام جمعه موقت تهران گفت: آماده سازی جامعه تشیع برای دوران غیبت امام ولی عصر(عج) از سیره سیاسی امام حسن عسکری(ع) بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران امشب در مراسم شام شهادت امام حسن عسکری(ع) در حرم مطهر رضوی گفت: آماده سازی جامعه تشیع برای دوران غیبت امام ولی عصر(عج) از سیره سیاسی امام حسن عسکری(ع) بود و از پس پرده و از طریق نواب خود با شیعیان در ارتباط بودند تا حجت را بر همه تمام کند و مردم بدانند با شهادت ایشان بدون امام نیستند.

وی افزود: خدا بشر را در مسیر تکامل قرار داده و انبیا آموزگاران بوده و مردم را با خدا آشنا کردند و از منجلاب، ضلالت شرک، فسق و جور نجات دادند؛ هر پیامبری متناسب با زمان خود شاگرد پذیرفت و اتمام ساختمان سعادت بشری به دست پیامبر ما مقدر بود که نبی اکرم(ص) هم پیامبران گذشتگان را تصدیق و هم آینده روشنی را برای آیندگان ترسیم کردند.

آیت الله صدیقی بیان داشت: خدا قرآن را مهیمن بر کتاب های قبل معرفی کرد و نبوت خاتم انبیا رحمت برای همه نسل ها و عالمین بود؛ خداوند دو پایگاه قرآن و اهل بیت(ع) را برای هدایت بشر معرفی کرد، امامت در هدایت بشر لازمه لاینفک قرآن است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حدیث متواتر ثقلین، اظهار کرد: قرآن ابدی است پس باید تا ابد معلم داشته باشد، کسی که مسؤول تبیین قرآن باشد باید مانند قرآن دارای عصمت باشد و براساس روایات ائمه و قرآن با هم هستند و از هم جدا نمی شوند؛ خداوند در سوره توبه می فرماید:«كُونُوا مَعَ الصّادقين» صادق مطلق جز امام معصوم نمی تواند باشد.

وی با اشاره به آیه مودت، گفت: این آیه به ما دستور عاشقی می دهد و این دلبری که جهان سرگشته اوست همین امام ولی عصر(عج) است؛ امام حسن عسکری(ع) برای این که راهیان حق گمراه نشوند عالمانی را به حضرت مهدی که کودکی بود ارجاع داد تا هر سوالی دارند از ایشان بپرسند و با دریای بی ساحل علم ابشان روبرو شدند.

آیت الله صدیقی بیان داشت: حضرت ولی عصر(عج) فرمود:«مثل من در دوره غیبت مثل آفتاب پس ابر است و همان گونه که وجود ابر مانع خورشید نیست همچنین خورشید قطب است»؛ مسأله نیابت هم آماده سازی است و هم حجت بر شما تمام است./864/پ210/ب1

نظر شما