شناسهٔ خبر: 43552394 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بیجار:

کمتر از ۲۰ درصد مردم بیجار ماسک می‌زنند

مرسا گفت:در مشاهدات بازرسان بهداشت از سطح شهرستان بیجار مشخص شده که متأسفانه کمتر از ۲۰ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، امیر مرسا سرپرست شبکه بهداشت و درمان بیجار گفت: با افزایش آمار افراد مبتلا به بیماری کرونا در شهرستان بیجار، بخش جراحی بیمارستان امام حسین (ع) تعطیل شد تا بعنوان بخش مراقبت ویژه مورد استفاده بیماران کرونایی قرار گیرد.

او با بیان اینکه بیماران جراحی در بخش اورژانس و جراحی‌های محدود پذیرش خواهند شد، افزود: اولویت در شرایط فعلی خدمات رسانی به بیماران کرونایی است.

مرسا با اشاره به اینکه در مشاهدات بازرسان بهداشت محیط این شبکه از سطح شهرستان، متأسفانه کمتر از ۲۰ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند و بسیاری به توصیه‌های بهداشتی توجه ندارند، اضافه کرد: فصل سرد سال از راه می‌رسد و با شیوع آنفلوآنزا و بی توجهی جامعه، روز‌های سیاهی در پیش خواهیم داشت.

او با تشریح اینکه فعالیت بانک‌ها نیز باید کاهش یابد و به سمت خدمات الکترونیکی و غیر حضوری پیش رود، تاکید کرد: بانک‌ها باید با کاهش تعداد باجه ارائه خدمات، تعداد پذیرش مراجعه کنندگان را کاهش داده تا از تجمع مردم در فضای بسته جلوگیری کنند.

مرسا با اشاره به اینکه دست فروشان مرکز شهر باید توسط شهرداری به آن‌ها تذکر داده شود، افزود: فعالیت دست فروشان در این قسمت از شهر که بیشترین جمعیت را دارد در صورت تصمیم ستاد کرونای شهرستان، متوقف خواهد شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بیجار اظهار داشت: چهار اکیپ بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان، ۲۴ ساعته از انصاف و مراکز پر خطر بازدید می‌کنند که تاکنون بیش از ۱۰۰ اخطار کتبی صادر شده که در صورت صدور اخطار چهارم، با دستور قضایی و حضور پلیس واحد صنفی پلمب خواهد شد.

انتهای پیام/ع

نظر شما