شناسهٔ خبر: 43552138 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جزئیات سفر هیئت حماس به قاهره/ سازشکاران عرب برای جنایات اشغالگران پوشش ایجاد می‌کنند

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) تاکید کرد جنایات اشغالگران مرتبط با مسیر عادی سازی است که پوششی برای جنایات آنها فراهم می کند و آنها را به ارتکاب جنایات بیشتر تشویق می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در گفتگو با شبکه المیادین اظهار داشت هیئتی از حماس برای بررسی مسیر تفاهمات و آشتی فلسطینی به قاهره خواهد رفت.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

قاسم افزود مصر نقش مثبتی در تحقق آشتی فلسطینی دارد و هیئت حماس راههای کاهش رنج فلسطینیان در نوار غزه را هم بررسی خواهد کرد. به گفته وی، هیئتی از غزه به هیئتی در قاهره مذاکره می‌کند، خواهد پیوست.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

سخنگوی حماس همچنین به جنایت شب گذشته نظامیان صهیونیست در به شهادت رساندن یک جوان فلسطینی اشاره کرد و گفت این جنایت بیانگر تروریسم اشغالگری بین المللی مستمر علیه ملت ما در کرانه باختری، نوار غزه و قدس است.

وی افزود جنایات اشغالگران مرتبط با مسیر عادی سازی است که پوششی برای جنایات آنها فراهم می کند و آنها را به ارتکاب جنایات بیشتر تشویق می‌کند.

سخنگوی حماس همچنین به مسئله اسیران دربند رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت مسئله اسیران، مسئله راهبردی برای ما و در صدر اولویت‌هایمان قرار دارد و باید برای آزادسازی آنها از طریق قرارداد مبادله فعالیت کرد.

وی افزود ما برنامه منسجم و کاملی برای تقویت ایستادگی اسیران داریم و مسئله ماهرالاخرس(که بیش از 90 روز است به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهد) را تا پایان یافتن رنج و سختی وی دنبال می کنیم.

سخنگوی حماس افزود تعدی اشغالگران به الاخرس و خانواده وی جنایات وحشیانه‌ای است که بیانگر اشتباه سازشکاران است که روابط خود را عادی می کنند.

وی تاکید کرد عادی سازی روابط فقط به نفع ترامپ در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و نیز به نفع نتانیاهو برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات داخلی اش است.

وی درباره سازش حاکمان نظامی سودان با رژیم صهیونیستی هم گفت عادی سازی روابط نه تنها در راستای منافع ملی سودان یا دیگر کشورهایی که روابط خود را عادی می‌کنند، نیست بلکه برعکس منجر به افزایش مشکلاتشان خواهد شد.

سخنگوی حماس تصریح کرد مسیر عادی سازی روابط تنها به نفع رژیم صهیونیستی و طرح های استعماری اش در منطقه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما